رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نخستین واکنش عملی سپاه پاسداران به تحریم موشکی آمریکا علیه ایران چه بود؟ +تصاویر و فیلم

9:52 - 16 دی 1394
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
پس از انتشار تصاویر دومین شهر موشکی سپاه در زیر زمین، مشخص شد که انبوهی از موشک های بالستیک عماد که چندی پیش سردار سلامی اعلام کرده بود در اختیار یگان های عملیاتی سپاه قرار گرفته، در این شهر موشکی وجود دارد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی میزان، پس از رونمایی از اولین شهر موشکی سپاه که نزدیک به 90 روز پیش  انجام شده بود، صبح دیروز (15 دی ) با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از دومین شهر موشکی سپاه در اعماق زمین رونمایی شد.


نخستین واکنش عملی سپاه پاسداران به تحریم موشکی آمریکا علیه ایران چه بود؟

سردار حاجی زاده در همان هنگام رونمایی از اولین شهر موشکی سپاه گفته بود: "پایگاه‌های زیرزمینی موشک‌های دوربرد جمهوری اسلامی ایران در همه استان‌ها و شهرهای این مرز و بوم مستقر و آماده هستند و در اعماق 500 متر زیر کوه‌های بلند قرار دارند."

نخستین واکنش عملی سپاه پاسداران به تحریم موشکی آمریکا علیه ایران چه بود؟

پس از انتشار تصاویر دومین شهر موشکی سپاه در زیر زمین، مشخص شد که انبوهی از موشک های بالستیک عماد که چندی پیش سردار سلامی اعلام کرده بود در اختیار یگان های عملیاتی سپاه قرار گرفته، در این شهر موشکی وجود دارد. موشکی با 1700 کیلومتر برد که آمریکا سعی فراوانی دارد تا آن را بهانه و دستاویزی برای به اجرا گذاشتن تحریم های جدید علیه ایران در دوره پسابرجام قرار دهد.

نخستین واکنش عملی سپاه پاسداران به تحریم موشکی آمریکا علیه ایران چه بود؟

پس از تهدیدات ابتدایی مقامات کنگره آمریکا مبنی بر تحریم جدید ایران بخاطر آزمایش موشک عماد سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در خطبه های پیش از نمازجمعه هفته گذشته تهران اظهار داشته بود: ایران به اندازه ای موشک دارد که برای جا دادن آنها در انبارها با کمبود جا روبروست و هم اکنون انبارهای موشکی و صدها تونل طویل ما مملوء از موشک است.

نخستین واکنش عملی سپاه پاسداران به تحریم موشکی آمریکا علیه ایران چه بود؟

سردار سلامی همچنین در این مراسم عبادی سیاسی گفته بود: ما آنقدر مقتدر، توانمند، جوانمرد و واقع‌نگر هستیم که اگر موشکی شلیک کنیم، آشکارا می‌گوییم، تاکتیک‌های ما در همه جا تابع استراتژی‌های ماست، ما رفتارهای کور نمی‌کنیم، مرعوب بودن دشمنان و ترس آنان به ما ربطی ندارد، اگر روزی موشکی شلیک کنیم، بلافاصله و آشکارا و بدون ترس اعلام می‌کیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز در واکنش به امکان گسترش تحریم های موشکی ایران توسط آمریکا به وزارت دفاع دستور داده بود که برنامه های موشکی ایران را با سرعت و جدیت بیشتری ادامه دهد.

همچنین سردار جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی میزان با اشاره به تحویل سامانه‌های موشکی «عماد» به یگان های عملیاتی سپاه و مواضع آمریکایی ها در خصوص آزمایش این موشک گفته بود: مسئولان جمهوری اسلامی ایران بارها گفته اند که تحت هیچ شرایطی اجازه تضعیف قدرت دفاعی و بویژه موشکی کشور را نمی دهند.

نخستین واکنش عملی سپاه پاسداران به تحریم موشکی آمریکا علیه ایران چه بود؟

سردار جوانی گفته بود: جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات همواره قدرت دفاعی و موشکی خود را افزایش می دهد و آمریکایی ها بدانند که با مانع تراشی و رجزخوانی های بی فایده خود قادر نیستند بر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اثرگذار باشند.

در مجموع اقدامات اخیر نیروهای مسلح ایران از جمله نیروی هوافضای سپاه پاسداران و اظهار نظرهای مسئولان دولتی از جمله رئیس جمهور و سخنگوی دولت، نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران همچنان هیچ برنامه ای برای توقف و یا کاهش برنامه های موشکی خود ندارد و در راه افزایش توان موشکی خود به تهدیدات آمریکا، برجام و پسابرجام نیز توجه نخواهد کرد.

نخستین واکنش عملی سپاه پاسداران به تحریم موشکی آمریکا علیه ایران چه بود؟

تنها و فقط یک هفته پس از آنکه در خبرها اعلام شد که دولت آمریکا در تدارک اعمال تحریم های جدیدی علیه شرکت های بین المللی و افراد به دلیل برنامه موشک های بالستیک ایران است، رونمایی از موشک های بالستیک عماد به شکلی انبوه در شهری در اعماق زمین، مهمترین پاسخ عملی کشورمان به تهدیدات آمریکا در خصوص اعمال تحریم های جدید موشکی قلمداد می شود.

رونمایی از دومین شهر موشکی سپاه+ فیلم



انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *