مشکلات اصلی مبادله با روسیه، موانع بانکی و نقل و انتقال پول است

10:30 - 28 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۸۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس اتاق بازرگانی صنایع،‌ معادن و کشاورزی تهران در خصوص موانع و مشکلات صادرات به روسیه گفت: مشکل اصلی در بحث بازرگانی با روسیه مشکلات بانکی و نقل و انتقال پول و درآمد است که اتاق بازرگانی پیگیر رفع این مانع است.

:  رییس اتاق بازرگانی صنایع،‌ معادن و کشاورزی تهران در خصوص موانع و مشکلات صادرات به روسیه گفت: مشکل اصلی در بحث بازرگانی با روسیه مشکلات بانکی و نقل و انتقال پول و درآمد است که اتاق بازرگانی پیگیر رفع این مانع است.

یحیی آل اسحاق در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان افزود: مشکلات بانکی باید رفع شود همچنین مشکل دیگر در این خصوص اینکه دلار هنوز به طور قطعی از مبادلات تجاری ایران و روسیه حذف نشده و مبادلات از طریق صرافی‌های سنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: البته تعهدات سپاری ارزی در حال حذف شدن است و این مهم باید مورد توجه بیشتری قرارگیرد.

آل اسحاق با بیان اینکه مسئله ایران و روسیه فرصت جدیدی است که برای بازار ایران پیش آمده است، گفت: در این خصوص هم فروشندگان و هم تولید کنندگان ایرانی آمادگی لازم را برای صادرات به روسیه دارند.

وی با بیان اینکه ظرفیت موجود در ایران به قدر کافی وجود دارد، گفت: مواد غذایی و مرکبات به مقدار کافی برای صادرات داریم و در مجموع پنج میلیارد دلار ظرفیت بازار روسیه برای ایران است.

آل‌اسحاق افزود: بازارهای جهانی در رابطه با کالاهای صنعتی به جایگاه خود رسیده‌اند و در این بازارها جایگاه خالی وجود ندارد اما کالاهای ایرانی در این بازار رقابتی باید برای خودشان جا باز کنند. کالاهای ایرانی باید بتوانند با قیمت تمام شده ارزان‌تر، کیفیت بالاتر،‌ بسته‌بندی مناسب و اجرای به موقع تعهدات، وارد این بازارها شوند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *