نمایش فیلم توقیفی در خانه هنرمندان با کدام مجوز؟+عکس

10:15 - 28 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۸۲۰
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: فیلم سینمایی «بلوک 9 خروجی 2» از جمله آثار سینمایی که تاکنون موفق به دریافت پروانه نمایش نشده است در خانه هنرمندان به نمایش درمی آید!

: فیلم سینمایی «بلوک 9 خروجی 2» از جمله آثار سینمایی که تاکنون موفق به دریافت پروانه نمایش نشده است در خانه هنرمندان به نمایش درمی آید.


به گزارش «بلوک 9 خروجی 2» ساخته علیرضا امینی که با نگاهی کاملا سیاه نمایانه اتفاقات پیش روی یک خانواده ایرانی را به نمایش می گذارد حتی مجوز نمایش در جشنواره فجر سال قبل را هم به دست نیاورده بود اما حالا در اقدامی عجیب این فیلم بناست در سینماتک خانه هنرمندان به نمایش درآید!


شصت و هشتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران که امروز برگزار می شود به نمایش فیلم «بلوک 9 خروجی 2» اختصاص یافته است. این فیلم به واسطه موضوع و تمی که درباره ناامنی، فضای پر سوءتفاهم خانواده و بحث خیانتهای زناشویی به تصویر می کشد در زمره تلخترین آثار وطنی قرار می گیرد.

ژستی با نام تلخی بی پایان
البته تلخی فیلم نه به سبب پیشبرد رابطه علت و معلولی اتفاقات که بیشتر نگره ای است کاملا هدفمند که قصد القای این باور را به مخاطب دارد که امید از زندگی ایرانیان رخت بربسته و به جایش نومیدی و رخوت است که جای گرفته!

کارگردان اثر کوشیده فیلمش را منطبق با الگوی سیاه نمایی موردپسند جشنواره های فرنگی بسازد بلکه در آن سوی آبها نامی برای خود دست و پا کند اما جالب اینکه فیلم حضور جشنواره ای خاصی هم نداشته است.

آیا این نوعی دهان کجی نیست؟

حالا اینکه این فیلم با کدام مجوز صلاحیت نمایش در کانون فیلمی را پیدا کرده که ورود به آن برای عموم با پرداخت هزینه عضویت آزاد است پرسشی است که یقینا مسئولان خانه هنرمندان باید به آن پاسخ دهند. آیا نمایش فیلمی که مجوز نمایش ندارد در مرکزی عمومی به نوعی دهان کجی به متولی اصلی سینمایی کشور یعنی سازمان سینمایی نیست؟

ظن خیانت است که اوضاع را به شدت آشفته میکند
«بلوک 9 خروجی 2» که از حضور بازیگرانی نظیر امیر جعفری‌، پانته‌آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ، الهام کردا و شبنم مقدمی‌ سود می برد حکایت زن و شوهری(با بازی امیر جعفری و پانته آ بهرام) را روایت می کند که چندسال از جدایی‌شان می‌گذرد اما برای بهبود و سلامت روحی دخترشان به مسافرت می‌روند. این در شرایطی است که هر دو نفر یعنی هم زن و هم مرد مجددا ازدواج کرده اند و همراه شدن مجدد این دو، شک همسر تازه زن(با بازی حمیدرضا آذرنگ) را برمی انگیزد و ظن خیانت است که اوضاع را به شدت آشفته می کند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *