سازمان ملل در برخورد با گروهک های تروریستی جدی است

17:21 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۷۸۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای علیه گروهک های تروریستی بسیار روشن در این باره عمل کرده است.

: نماینده سازمان ملل در امور سوریه گفت: سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای علیه گروهک های تروریستی بسیار روشن در این باره عمل کرده است.


به گزارش خبرنگار سیاسی استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه در حاشیه دیدار با علی اکبر ولایتی رییس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار میزان درباره تشکیل ائتلاف ضد داعش از سوی برخی کشورها از جمله آمریکا اذعان کرد: صراحتا بگویم قطعنامه ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل برای مبارزه با گروهک های تروریستی تصویب شد.


وی افزود: قطعنامه ای که شورای امنیت تصویب کرد بسیار روشن بود و بنده تفسیری درباره آن ندارم.


میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به این که در شرایط فعلی بدنبال مصاحبه مطبوعاتی نیستم تاکید کرد: می خواهم در جریان سفر به منطقه درباره بحران سوریه به نتایج لازم دست پیدا کنم سپس اطلاعات مربوط به آن را بیان کنم.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به این که به ایران سفر کرده ام تا از نظرات این کشور در قبال سوریه استفاده کنم خاطرنشان کرد: از این فرصت پیش آمده تشکر می کنم زیرا معتقدم جمهوری اسلامی ایران آگاهی و شناخت کاملی را نسبت به بحران سوریه و حل آن دارد.
وی افزود: در حال حاضر میلیونها نفر از مردم سوریه با توجه به اتفاقاتی که در این کشور رخ داده است رنج می برند از این رو امیدوارم در جایگاهی که سازمان ملل به من اهدا کرده است با انجام سفرهای منطقه ای در حل بحران سوریه تاثیرگذار باشم.
وی تاکید کرد سفر معنوی خود را برای حل بحران سوریه شروع و در این راستا با بشار اسد رییس جمهور این کشور نیز دیدار کرده است.
میستورا خاطر نشان کرد: بنده از سوی دبیر کل سازمان ملل یک ماموریت سخت دارم و آن این است که کاری را انجام دهم که بحران سوریه حل شده و خشونت ها در این کشور کاهش یابد.

وی تاکید کرد: ما دور هم جمع شده ایم تا مبارزه با تروریست را اویت قرار دهیم و معتقدم در این مسیر تنها راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه وجود دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *