رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی حل می شود

17:14 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۷۸۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان:رییس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بحران سوریه تنها بدست مردم این کشور و از طریق راه حل سیاسی حل می شود.

:رییس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بحران سوریه تنها بدست مردم این کشور و از طریق راه حل سیاسی حل می شود.


به گزارش خبرنگار سیاسی ،علی اکبر ولایتی رییس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه در پاسخ به سوال خبرنگار میزان درباره اقدامات کشور ترکیه درقبال سوریه اظهار کرد: به طور حتم کشورهای همسایه بایستی برای حل بحران سوریه وارد عمل شوند از این رو کشور ترکیه نیز باید از دخالت در امور سیاسی سوریه پرهیز کند.
ولایتی تصریح کرد: بعد از این که جامعه بین المللی به این نتیجه رسیدند که بکارگیری نیروهای مسلح و عبور دادن آنها از مرزهای سوریه بدون اجازه آنها نتایجی را درپی نخواهد داشت لذا باید راه حل سیاسی را برای این موضوع در نظر گرفت.
ولایتی خاطرنشان کرد: همانطور که کسانی داعش را تقویت کردند تا به این نقطه رسیده امروز اتحادیه ای را علیه این گروه ایجاد کردند که با این مسیر نمی توانند به هدف خود دست پیدا کنند.
رییس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آنچه داعش انجام می دهد مشابه کار القاعده است، تصریح کرد: این گروهک تروریستی بی رحمانه علیه مردم عادی وارد جنگ می شود و اقداماتی را انجام می دهد که دور از شان انسانی است.
ولایتی خاطر نشان کرد: حل بحران سوریه تنها بدست خود مردم این کشور و از طریق سیاسی امکان پذیر است و گروههای معارض باید با دولت این کشور گفتگو کنند.

رییس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در گفتگوهایی که بین من و نماینده سازمان ملل انجام شد تاکید بر حل بحران سوریه با اتخاذ یک راه حل سیاسی در اولویت قرار داشت.
ولایتی خاطر نشان کرد: فرستاده سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با من درباره ضرورت مبارزه با داعش صحبت های قابل توجهی داشت و بنده نیز تاکید کردم که در این مورد گروه های مسلح دیگری نیز وجود دارند که مورد حمایت کشورهای غربی هستند و باید با آنها برخورد شود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه از مرز برخی از کشورها برای مقابله با دولت سوریه استفاده می شود گفت: راه حل سوریه فقط سیاسی است و کلیه کسانی که علیه دولت سوریه می جنگند و موجب آوارگی مردم این کشور شده اند باید خلع سلاح شوند.
رییس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: گروه های معارض باید با دولت سوریه وارد گفتگو شوند تا بحران موجود در این کشور حل شود.
ولایتی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم فرستاده سازمان ملل در امور سوریه بتواند نسبت به حل بحران سوریه اقدامات قابل توجهی انجام دهد و در این مسیر موفق باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *