بررسی لایحه هوای پاک در جلسه امروز هیئت دولت

15:31 - 25 تير 1393
کد خبر: ۱۱۷۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: هیئت دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و اعضای دولت درباره مهمترین مسائل و مباحث اجرایی روز کشور با یکدیگر تبادل‌نظر کردند.

: هیئت دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و اعضای دولت درباره مهمترین مسائل و مباحث اجرایی روز کشور با یکدیگر تبادل‌نظر کردند.

به گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه گزارش کمیسیون امور زیربنایی ، صنعت و محیط زیست در خصوص لایحه «هوای پاک» (لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا) به هیأت وزیران ارائه شد و مواردی از آن به تصویب رسید.

هیئت وزیران در ادامه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی را پس از بحث و بررسی تصویب کرد.

الگوی مصرف آب و برق از ابتدای سال 1392 برای حوزه‌های علمیه ،مساجد، دارالقرآن ها ، حسینیه ها و اماکن دینی اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی از جمله مصوبات جلسه هیات وزیران بود.

به منظور توسعه مشارکت مردم در آموزش و پرورش و حمایت از سرمایه‌گذاری در ایجاد و اداره مدارس و مراکز پرورشی یا آموزشی غیردولتی ، هیأت وزیران لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را تا دو سال دیگر به تصویب رساند.

با توجه به انقضای مهلت آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 18 تیرماه 1387 ، لایحه اصلاح قانون مذکور توسط هیات وزیران تصویب شد .

در این لایحه مواردی از قبیل تقسیم‌بندی شوراها به شوراهای یک و 2، تعیین حدود صلاحیت ترکیب اعضای شوراها و چگونگی انتخاب اعضا و قضات مربوط ، شرایط عضویت ، افزایش نصاب دعاوی مالی به تناسب افزایش نرخ تورم و افزایش هزینه دادرسی و چگونگی هزینه کرد آن پیش بینی شده است.

تصویب آیین نامه اجرایی قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از دیگر مصوبات این جلسه هیأت وزیران بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *