نظر امام خمینی(ره) در مورد قطع رابطه با عربستان سعودی

8:36 - 15 دی 1394
کد خبر: ۱۱۷۶۹۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
امام خمینی (ره) می‌فرمایند: مگر مسلمانان جهان فاجعه قتل عام صدها عالم و هزاران زن و مرد فرقه‌های مسلمین را در طول حیات ننگین آل سعود و نیز جنایت قتل عام زائران خانه خدا را فراموش می‌کنند؟
نظر امام خمینی(ره) در مورد قطع رابطه با عربستان سعودی-گروه سیاسی: پس از سلسله اقدامات خصمانه رژیم سعودی علیه منافع امت اسلام که آخرین آن اعدام یک روحانی آزادیخواه و عدالت طلب بود، تجمعات اعتراض آمیزی در اکثر نقاط دنیا توسط مسلمانان و آزادی خواهان جهان صورت گرفت.

در ایران اسلامی نیز مردم خشم و انزجار خود را نسبت به اقدامات خصمانه سعودی‌ها بویژه به شهادت رساندن آیت الله نمر به انحاء مختلف ابراز کردند که البته در تهران تجمع مردم مقابل سفارت سعودی موجبات  آتش گرفتن بخشی از محوطه ساختمان مزبور را فراهم آورد؛ همین امر موجب شد رژیم سعودی که از هر فرصتی برای دمیدن در تنور بحران و تنش در منطقه سود می‌برد با بهانه تراشی روابط سیاسی خود را با تهران قطع کند و به سایر کشورهای جیره خوار خود نیز برای قطع رابطه دیپلماتیک با ایران فشار وارد کند.   

اما اگرچه به تصریح عالمان علم سیاست و مقامات و مسئولان کشورمان، رژیم سعودی بیشترین ضرر را از قطع رابطه با ایران متحمل خواهد شد اما نکته حائز اهمیت استراتژی شفاف و صریح جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است که ابتناء آن بر پایه حمایت از مظلومان و ستیز با ظالمان و جهانخواران است و نمود و تجسم عینی ظلم در شرایط فعلی رژیم سعودی است، بنابراین قطعا جمهوری اسلامی ایران نه تنها از این قطع رابطه متضرر نخواهد شد بلکه تحقق آن در زمره اصول بدیهی استراتژی جمهوری اسلامی است.

در این زمینه ذکر بیانات حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با قطع رابطه ایران و عربستان سعودی مندرج در صفحات 80 الی 82 جلد 21 از صحیفه امام (ره) خالی از لطف نیست.

امام خمینی (ره) می‌فرمایند: مگر مسلمانان جهان فاجعه قتل عام صدها عالم و هزاران زن و مرد فرقه‌های مسلمین را در طول حیات ننگین آل سعود و نیز جنایت قتل عام زائران خانه خدا را فراموش می‌کنند؟

مگر مسلمانان نمی‌بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی مبدل شده‌اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهای کثیف درباری، اسلام مقدس نماهای بیشعور حوزه‌های علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه‌ها، و در یک کلمه "اسلام امریکایی" را ترویج می‌کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، امریکای جهانخوار، می‌گذارند.

مسلمانان نمی‌دانند این درد را به کجا ببرند که آل سعود به اسرائیل اطمینان می‌دهد که ما اسلحه خودمان را علیه شما به کار نمی‌بریم! و برای اثبات حرف خود با ایران قطع رابطه می‌کنند.

ان شاء الله ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج، این منبر بزرگی که بر بلندای بام انسانیت باید صدای مظلومان را به همه عالم منعکس سازد و آوای توحید را طنین اندازد، صدای سازش با امریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود. و از خدا می‌خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروی را به صدا درآوریم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *