اقدامات پیشگیرانه، جرایم نیروهای مسلح را کاهش داده است

15:56 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۷۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین گفت: ارائه راهکارهای مهم پیشگیری در جرایم، برجسته‌سازی قوانین و آیین‌نامه‌های انضباطی موجب کاهش جرم در بین نیروهای مسلح شده است.

: رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح قزوین گفت: ارائه راهکارهای مهم پیشگیری در جرایم، برجسته‌سازی قوانین و آیین‌نامه‌های انضباطی موجب کاهش جرم در بین نیروهای مسلح شده است.


به گزارش خبرنگار حقوقی میزان، رضا ضرغامی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم در اصل 156 قانون اساسی به عنوان یکی از پنج تکلیف مهم قوه قضاییه هدف گذاری شده است و حفظ و تامین امنیت در کشور بر عهده نیروهای مسلح است.

ضرغامی با بیان اینکه حفظ سلامت این نیروها و نشانگر حفظ سلامت جامعه است، افزود: یکی از راهکارهای مهم پیشگیری در جرایم، برجسته‌سازی قوانین و آیین نامه‌های انضباطی در بین نیروهای مسلح است که عاملی بازدارنده و اثرگذار است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ انسجام و همدلی در سطح نیروهای مسلح اذعان کرد: این وحدت و همدلی موجب کاهش جرم و تخلف در بین نیروهای مسلح خواهد شد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین خاطرنشان کرد: جرم یک آسیب و آفت برای فرد، خانواده و اجتماع است و چنانچه خواهان سعادت اجتماعی هستیم باید خواهان سلامت فردی باشیم.

ضرغامی ادامه داد: چندین سال است که برنامه پیشگیری از وقوع جرم در مراکز نظامی و مجموعه نیروهای مسلح در حال اجرا است که پیامد آن کاهش جرایم در بین نیروهای مسلح بوده که امیدواریم روزی را شاهد باشیم که این جرایم به صفر برسد.

وی با اشاره به آمار آیین جرایم نیروهای مسلح استان قزوین تصریح کرد: این سلامت کاری در بین این نیروها نتیجه ایمان و ارزش محوری نیروهای مسلح در کنار تقویت آگاهی، بصیرت و تقوای الهی است.

ضرغامی یادآورشد: آنچه که سبب شده نیروهای مسلح ما امروز در بخش تخلف و جرم در پایین ترین سطح در میان سایر گروه های جامعه باشند، روحیه دین مداری و تقوا است که اکنون بیش از گذشته شاهد و ناظر آن هستیم.

وی از برگزاری مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در استان در 29 مهر ماه خبر داد و افزود: با برگزاری جلسات سالانه پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح سعی داریم تا آسیب ها را در این زمینه کاهش داده و به حداقل برسانیم.

دادستان نظامی استان قزوین نیز گفت: نیروهای مسلح متولی تامین امنیت در جامعه هستند که باتوجه به این ماموریت مهم، باید اقتدار و سلامت نیروهای مسلح حفظ شود.

پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی مهمترین فعالیت نیروهای مسلح است

در ادامه رحیم یونسی افزود: مهمترین فعالیت نیروهای مسلح دفاع از حیات اجتماعی، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی نظام و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب است.

وی با تاکید بر کاهش بروز جرایم در بین نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این اتفاق تنها با اعمال قانون و تقویت روحیه معنویت و ایمان حاصل شده است.

یونسی در ادامه ایجاد تشکیلات مناسب با ظرفیت سازمانی، تبیین مساله جرم شناسی و عوامل جرم زا، برگزاری جلسه شورای استانی مجمع با موضوعات متفاوت، پردازش توصیفی آمار و تببین جرایم شایع و با اهمیت و بررسی موانع موجود در زمینه جرم را از جمله اقدامات و وظیفه سازمانی نیروهای مسلح عنوان کرد.

یونسی در پایان، میزان عزت نفس سربازان، خوشایندسازی محیط سربازی، آزمون شخصیت و هنجاریابی سربازان وظیفه، عوامل مؤثر بر سازگاری و ناسازگاری محیط را از جمله موضوعاتی برشمرد که توسط این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است .


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *