برای حل مشکلات با کشورهای منطقه اجماع داخلی داریم/ واکنش به سخنان سعودالفیصل

15:46 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۷۶۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه گفت: در زمینه مسائل امنیتی منطقه ای در کشور ما اجماع بر این است که مشکلاتمان را با کشورهای منطقه حل کنیم.

: مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه گفت: در زمینه مسائل امنیتی منطقه ای در کشور ما اجماع بر این است که مشکلاتمان را با کشورهای منطقه حل کنیم.

مصطفی زهرانی در پاسخ به سوال خبرنگار میزان مبنی بر اینکه "با توجه به این که بسیاری از مسائل امنیتی که ایران درگیر آن هست از ناحیه برخی از کشورهای منطقه است، آیا تلاش ویژه ای برای دعوت و رسیدن به راهکار برای حل و تفاهم مشترک با این کشورها وجود دارد؟" اظهارکرد: در کشور ما اجماع نظر این است که مسائل و مشترک با کشورهای منطقه حل شود و برنامه ریزی برای سفر آقای ظریف به عربستان نیز در همین راستا ارزیابی می شود.

وی افزود: البته یک سری مشکلات ساختاری وجود دارد که حل آنها بسیار دشوار است.

زهرانی عنوان کرد: سخنان آقای سعودالفیصل علیه ایران، تلاش ها برای داشتن روابط بهتر میان ایران و عربستان را تحت شعاع قرار داد.

مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه در عین حال تصریح کرد: با این حال یکی از محورهای عمده کنفرانس جهانی (جهت علیه خشونت و افراط گری) رابطه ایران و عربستان خواهد بود و در این راستا از مقامات و کارشناسان کشورهای منطقه نیز برای حضور در این کنفرانس دعوت شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *