جایزه حقوق بشر سال ایران به رئیس بیمارستان کودکان غزه اهدا می‌شود

15:22 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۷۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: جایزه امسال حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران توسط محمد جواد لاریجانی به رئیس بیمارستان کودکان غزه اهدا می‌شود.

: جایزه امسال حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران توسط محمد جواد لاریجانی به رئیس بیمارستان کودکان غزه اهدا می‌شود.


به گزارش خبرنگار حقوقی میزان ، مراسم اعطای جایزه حقوق بشری سالانه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه 28 مهر با حضور مسئولان مربوطه و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه برگزار می‌شود.


بر اساس این گزارش جایزه حقوق بشری امسال به دکتر نبیل البرغونی رئیس بیمارستان کودکان غزه اهدا خواهد شد.

همایش حقوق‌بشر اسلامی با حضور رئیس قوه قضائیه و جمعی از مقامات ارشد قضایی و سفرای کشورهای اسلامی اوایل مهر ماه در تهران برگزار شد.
در این همایش، جایزه‌ای به ارزش 30 هزار یورو به پاس خدمات انسان‌دوستانه و فداکاری‌های ارزشمند دکتر نبیل البرغونی رئیس بیمارستان کودکان غزه به وی اختصاص یافت که به دلیل حضور دکتر برغونی در غزه و درمان کودکان آسیب‌دیده از وحشی‌گری‌های رژیم غاصب صهیونیستی، این جایزه به 2 تن از نمایندگان جنبش حماس و جهاد اسلامی تسلیم شد.


در بخش نخست همایش، آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: امروز کشور غاصب و جعلی صهیونیست، غزه را تحت وحشتناک‌ترین بمباران‌ها قرار می‌دهد و بیش از 10 هزار کشته و زخمی برجای گذاشته است، اما همین کشور مورد حمایت مدعیان حقوق‌بشر است.
لاریجانی افزود: آمریکایی که فریاد حقوق‌بشرش گوش فلک را کر کرده از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و به آنها جایزه 250 میلیون دلاری می‌دهد.


آملی‌لاریجانی با تاکید بر اینکه این وضعیت در جهان کمک می‌کند که به ماهیت مدعیان حقوق بشر پی ببریم گفت: برخورد غرب برخوردی دوگانه است و این جای تاسف دارد که یکی از مهمترین مقوله‌های انسانی یعنی حقوق‌بشر به‌عنوان ابزاری در دست کشورهای غربی قرار گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *