شاخص بورس 264 واحد رشد کرد/ حجم معاملات بورس دو برابر روز گذشته

14:33 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۷۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: طی هفته گذشته شاهد صعود لاک پشتی شاخص بورس به سمت بالا بودیم. اما در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس بیشترین رشد خود را در چند روز گذشته تجربه کرد.

: طی هفته گذشته شاهد صعود لاک پشتی شاخص بورس به سمت بالا بودیم. اما در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس بیشترین رشد خود را در چند روز گذشته تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، در پایان معاملات امروز (یکشنبه) شاخص کل بورس با 264 واحد صعود در ارتفاع 72 هزار و 281 واحد ایستاد.

بیشترین رشد شاخص کل بورس طی هفته گذشته 101 واحد مربوط به سه شنبه بود اما در پایان معاملات امروز این رشد به بیشترین صعود خود در مقایسه با هفته گذشته رسید که گروه مپنا با نماد رمپنا برای دومین روز متوالی با 49 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر نماگرهای بورس داشت.

شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با 64 واحد بیشترین تاثیر منفی را نماگرهای بورس داشت، ضمن اینکه تاپیکو در چهارشنبه هفته گذشته نیز با 24 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر نماگرهای بورس داشت.

از سوی دیگر گروه مپنا با نماد رمپنا با 52 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر نماگرهای بورس داشت. ضمن اینکه گسترش نفت و گاز پارسیان با 12 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر نمارگرهای بورس داشت.

شاخص کل امروز متاثر از رشد قیمت نمادهای مپنا، کشتیرانی، مخابرات، ایران خودرو ، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و سایپا که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند 264 واحد بالا رفت. سایر شاخص های بورسی نیز امروز مثبت شدند. به این ترتیب که شاخص صنعت 266 واحد بالا رفت.

حجم معاملات دو برابر روز گذشته شد
همچنین در پایان معاملات امروز بورس 617 میلیون سهم و حق تقدم یعنی دو برابر روز گذشته به ارزش یک هزار و 891 میلیارد ریال در تعداد 64 هزار و 23 مورد معامله شد.

در پایان معاملات امروز شاخص بازار اول 192 واحد، شاخص صنعت 226 واحد و شاخص بازار دوم 534 واحد رشد را ثبت کرد.

گفتنی است در روز جاری خودرویی ها، گروه مالی و سیمانی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند. در میان شاخص های صنعت نیز حمل و نقل، سایر معادن و فنی مهندسی با بیشترین رشد شاخص رو به رو بودند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان ارومیه، آبادگران ایران،قند نقش جهان،تولیدی مهرام،ایرکا پارت صنعت،کابل البرز و نوسازی و ساختمان تهران بود. در مقابل نمادهای قند شیرین خراسان،داملران،کشاورزی و دامپروری مگسال،سیمان دشتستان،کاشی سعدی، بهنوش ایران و داروسازی جابر بن حیان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

طولانی ترین صف های خرید هم متعلق به نمادهای مپنا، رادیاتور ایران،گروه بهمن، زامیاد، سرمایه گذاری سایپا، سیمان شرق و ماشین سازی اراک بود.

این در حالی بود که نمادهای سیمان مازندران، کاغذ سازی کاوه، فولاد امیر کبیر کاشان، پارس پامچال، پارس الکتریک، نورد آلومینیوم و ایران خودرو با سنگین ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

همچنین امروز مخابرات با معامله بلوکی 70 میلیون حجمی بیشترین حجم معاملات را داشت. ایران خودرو و آذراب نیز بیشترین حجم معاملات را ثبت کردند.

بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به نمادهای ارتباطات سیار، مخابرات و ایران خودرو بود. شاخص کل فرابورس نیز با برخلاف رو گذشته که 2 واحد کاهش داشت امروز با 2 واحد افزایش به 828 واحد رسید.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *