حجم خطوط انتقال فرآورده های نفتی به مرز 16 هزار کیلومتر می رسد

14:21 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۷۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: حجم خطوط انتقال نفت و فرآورده های نفتی کشور تا پایان سال 1395 با اجرای بیش از 1700 کیلومتر خط لوله جدید (و با احتساب یک هفتم هزینه نسبت به نفتکش و راه آهن) به مرز 16 هزار کیلومتر می رسد.

: حجم خطوط انتقال نفت و فرآورده های نفتی کشور تا پایان سال 1395 با اجرای بیش از 1700 کیلومتر خط لوله جدید (و با احتساب یک هفتم هزینه نسبت به نفتکش و راه آهن) به مرز 16 هزار کیلومتر می رسد.

به گزار میزان، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: سیاست این شرکت به ویژه در برنامه ششم توسعه بر اینست که انتقال نفت و فرآورده در کشور به شکل اقتصادی و با صرف هزینه و انرژی کمتر انجام شود.

شهاب الدین متاجی با بیان این که تا پایان سال 95 بطور کلی 2707 کیلومتر خط لوله جدید در کشور نصب می شود، افزود: از این مقدار، 1756 کیلومتر آن جدید و مابقی جایگزین خطوط لوله فرسوده قدیمی می شود.

وی ادامه داد: همچنین از این 1756 کیلومتر، 1000 کیلومتر آن به خطوط لوله انتقال فرآورده و 756 کیلومتر به خطوط لوله انتقال نفت مربوط می شود.

متاجی با بیان این که با وسعت بخشیدن به خطوط لوله نفت و فرآورده در کشور، از انتقال بوسیله نفتکشهای جاده پیما به میزان قابل توجهی جلوگیری می شود، تصریح کرد: به این ترتیب از یکسو ترافیک و خطرات جاده ای کاهش می یابد و از دیگر سو، انرژی و سرمایه کمتری هدر می شود.

به گفته این مقام مسئول یکی از برنامه های شرکت ملی پالایش و پخش در برنامه ششم توسعه، گسترش و مقاوم سازی خطوط لوله نفت و فرآورده است.

پیشتر نیز مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با بیان این که این شرکت طرحهای نوسازی و ترمیم خطوط لوله قدیمی و فرسوده را بیش از گذشته در دستور کار قرار داده است، به خبرنگار شانا گفته بود: ضرورت نوسازی خطوط لوله فرسوده و ایجاد خطوط لوله جدید، یکی از برنامه های مهم این شرکت محسوب می شود.

عباسعلی جعفری نسب با اشاره به این که انتقال نفت و فرآورده یک هفتم هزینه را نسبت به انتقال از طریق نفتکش و راه آهن دارد، افزود: انتقال از طریق خطوط لوله ایمن تر بوده و از سوی دیگر تابع شرایط جوی نیز نیست و هیچوقت متوقف نخواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *