دستگاه قضا مانع ادامه فعالیت شرکتهای ثبتی بدون پروانه وکالت شود

13:54 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۷۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان:معاون اداره کل قضایی معاونت پیشگیری گفت: موضوع ثبت شرکت‌ها بدون داشتن پروانه وکالت در حال بررسی است و بر همین اساس با نهادهای ذیربط جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

: معاون اداره کل قضایی معاونت پیشگیری گفت: موضوع ثبت شرکت‌ها بدون داشتن پروانه وکالت در حال بررسی است و بر همین اساس با نهادهای ذیربط جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: بسیاری از وکلا معتقدند این روش ثبت شرکت ها سبب افزایش جرم می‌شود به دلیل اینکه افراد غیر متخصص با اقدام به ثبت شرکتی با هدف منفعت طلبی و سوجویی مشکل ساز خواهند شد.

امامی‌پور با بیان اینکه ارائه مجوز ثبت شرکت به افراد غیر متخصص نیازمند بررسی جدی تر و علمی تری از سوی مسئولان قضایی و نهادهای مربوطه است، اذعان داشت: اینگونه شرکت‌ها در مقابل دریافت مبالغی از مردم، به آن‌ها وکیل معرفی می‌کنند که این کاملا بی‌منطق و غیر تخصصی است.

وی خاطر نشان کرد: هر گونه اقدامی برای حضور در دادگاه و دادسرا یک رویه قانونی است و وکلا به کانون وکلا متصل هستند اما اینگونه شرکت‌ها به هیچ جا متصل نبوده و اقدام این افراد صحیح نیست.

معاون اداره کل قضایی معاونت پیشگیری در پایان گفت: موضوع ثبت شرکت‌ها بدون داشتن پرونده وکالت در حال بررسی است و بر همین اساس با نهادهای ذیربط جلسه‌ای برگزار خواهد شد تا این معضل مرتفع شود چرا که این مقوله می‌تواند وسیله سوء استفاده برخی افراد سوجو باشد و باید از ادامه کار‌ها و فعالیت این شرکت‌ها جلوگیری شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *