کاهش آمار بازگشت مجدد مددجویان به زندان ها با اشتغال و حرفه آموزی

11:51 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۷۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: آمار بازگشت مجدد زندانی با مدیریت اشتغال کاهش یافته است.

: مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: آمار بازگشت مجدد زندانی با مدیریت اشتغال کاهش یافته است.

رحیم مطهرنژاد افزود: آمارها نشان می دهد افرادی که در دوران محکومیت حرفه آموزری را فراگرفته اند بازگشت مجددشان از 20 درصد به 1 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: کشور ایران در حوزه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان در دنیا بی نظیر و عین اقدامات حقوق بشرانه است، در بازدیدی که از تعدادی  کشورهای جنوب شرقی آسیا و حوزه خلیج فارس و کشورهای تازه استقلال یافته  داشته ام و در دیدار با زندانیان ایرانی به این نتیجه رسیده ایم که به بحث اشتغال و حرفه آموزی زندانیان توجهی نمی شود.

مطهر نژاد اضافه کرد: در حوزه حرفه آموزی و اشتغال زندانیان قوه قضاییه، بنیاد تعاون و سازمان زندان ها به تنهایی کار می کنند و باید اوقات فراغت زندانی با کلاس های آموزشی پر شود و اگر در این زمینه تدبیری اندیشیده نشود، آسیب های اجتماعی نمود بیشتری پیدا می کند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور ادامه داد: صنایع حرفه آموزی زندانیان در بحث اشتغال و حرفه آموزی کمک بسیاری به ما کرده است؛ اما دستگاه های دیگر که در تولید زندانی نقش دارند هیچ کمکی به اشتغال و حرفه آموزی نمی کنند.

وی گفت: 1440 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در سه سال گذشته و همچنین 620 میلیارد تومان در سال 90 به تصویب مجلس رسید که 5 بانک عامل برای توسعه و اشتغال 31 هزار و چهارصد نفر زندانی تسهیلات پرداخت کنند؛ اما تاکنون جز یک بانک تسهیلاتی پرداخت نشده است.

مطهرنژاد در پایان از اصحاب رسانه و صدا و سیما درخواست کرد که کمک کنند تا مسئولان و مردم توجه بیشتری به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان داشته باشند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *