اعمال جریمه 50 درصدی از بهای اتاق برای لغو رزرو هتل با هدف حذف دلال‌ها

11:51 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۷۱۲
خبرگزاری میزان: رئیس جامعه تورگردانان ایران با بیان این که تعدادی دلال اقدام به رزرو هتل و فروش آن با قیمت بالاتر به تورهای ورودی به ایران می کردند، گفت: با هدف حذف دلال‌ها جریمه 30 تا 50 درصدی از بهای اتاق برای لغو هر رزرو در نظر گرفته شد.

: رئیس جامعه تورگردانان ایران با بیان این که تعدادی دلال اقدام به رزرو هتل و فروش آن با قیمت بالاتر به تورهای ورودی به ایران می کردند، گفت: با هدف حذف دلال‌ها جریمه 30 تا 50 درصدی از بهای اتاق برای لغو هر رزرو در نظر گرفته شد که با اعمال آن توانستیم تا پیش از پایان فصل سفر 40 درصداز ظرفیت هتل های استاندارد را خالی کنیم.

ابراهیم پورفرج در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره همکاری هتل داران برای مقابله با دلال های رزرو هتل اظهار کرد: بنابر مقررات هتل ها، این امکان وجود داشت تا افراد بتوانند اتاق های رزرو شده از سوی مشتریان تا دو هفته مانده به ورود مهمان کنسل کنند، بدون این که جریمه ای از این بابت پرداخت شود.

وی در ادامه افزود: این روند موجب شده بود تا در ابتدای سال تعدادی دلال اتاق های هتل ها را رزرو کرده بودند تا با قیمت بالاتر به تورها بفروشند. در نتیجه تورها برای تهیه اتاق دچار مشکل شده بودند.

رئیس جامعه تورگردانان ایران خاطرنشان کرد: این موضوع را با هتل داران در میان گذاشتیم و آنها نیز به مشتریان خود اعلام کردند در صورت کنسل شدن اتاق باید 30 تا 50 درصد از بهای هر اتاق را به عنوان جریمه پرداخت کنند. طبیعی است دلال ها که گروه نداشتند و منتظر بودند که رزروها را به آژانس ها با قیمت بالاتر بفروشند دیگر اقدام به رزرو اتاق نکردند.

پورفرج ادامه داد: همچنین هتل داران اعلام کردند در صورتی که اتاقی رزرو شده است و طی مدت یک هفته هزینه آن به حساب هتل واریز نشود، رزرو لغو می شود. در نتیجه دلال ها که نه گروه داشتند که اطلاعات آن را به هتل ها ارائه کنند و نه پول برای پرداخت به هتل اتاق های رزرو شده شان لغو شد. بدین صورت تعداد بسیار زیادی از اتاق ها از رزرو های بیهوده رها شد.

وی عنوان کرد: البته این اقدام دلال ها منجر به اشغال تعداد زیادی از هتل ها در فصل سفر و در نتیجه لغو شدن بسیاری از تورها شد. اما به دلیل این که هنوز در فصل سفر به سر می بریم از زمان کنسل شدن این اتاق ها به صورت پیوسته در حال فروش تورهای خود هستیم.

رئیس جامعه تورگردانان ایران تاکید کرد: محور فعالیت این دلال ها هتل های استاندارد با ستاره های بالا که توریست پذیر هستند بود.از آنجا که هدف ما پذیرش توریست در بهترین هتل ها و نمایش بهترین های کشورمان است 40 درصد خالی شدت ظرفیت هتل ها در کشور اتفاق بسیار خوبی برای جذب توریست تا پایان سال را رقم می زند.

پورفرج در پایان عنوان کرد: اگر از نظر پذیرش گردشگر به شرکت های خدمات مسافرتی و هتل دارها بنگریم هر دو فعال اقتصادی هستند که منافع مشترک دارند، هر دو به یکدیگر نیاز دارند. در نتیجه همکاری آنها با یکدیگر موجب سودآوری برایشا خواهد شد. این اتفاق یک همکاری بسیار خوب از سوی جامعه هتل داران با جامع تورگردانان بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *