گزارش بانک مرکزی از گرانی برخی مواد خوراکی + جدول

11:04 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۶۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 18 مهر ماه سال جاری را منتشر کرد که به دنبال آن برنج، میوه و سبزی های تازه، گوشت تازه، گوشت مرغ، قند، شکر، گوشت گوسفند با افزایش قیمت همراه بوده است.

: بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 18 مهر ماه سال جاری را منتشر کرد که به دنبال آن برنج، میوه و سبزی های تازه، گوشت تازه، گوشت مرغ، قند، شکر، گوشت گوسفند با افزایش قیمت همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران هفته منتهی به 18 مهر ماه سال جاری را منتشر کرد که به دنبال آن برنج، میوه و سبزی های تازه، گوشت تازه، گوشت مرغ، قند، شکر، گوشت گوسفند با افزایش قیمت لبنیات و تخم مرغ کاهش و قیمت چای و روغن نباتی بدون تغییر ماند.

لبنات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای کره پاستوریزه معادل 1.4 درصد کاهش یافت و قیمت سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل 1/3 درصد کاهش داشت و شانه ای 86000 الی 107000 ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب
در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 0.6 درصد و 0.4درصد افزایش یافت. در گروه حبوب بهای نخود معادل 0.4 کاهش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه ثابت بود.

میوه ها و سبزی های تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری نارنگی عرضه نمی شد و پرتقال درجه یک عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازیه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه بهای سیب گلاب معادل 10.7 درصد، انار و گلابی هر یک 0.3 درصد، شلیل و شبرنگ 6.2 درصد، هلو 4.6 درصد و خربزه 22.3 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 1/. درصد تا 11.7 درصد کاهش یافت.

در گروه سبزی های تازه بهای سبزی های برگی معادل 0.4 درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.3 درصد تا 3.5 درصد افزایش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش بهای گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. قیمت گوشت گوسفند معادل 0.2 درصد و گوشت مرغ 1.6 درصد افزایش یافت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته بهای قند معادل 0.4 درصد و شکر 0.3 درصد افزایش داشت. قیمت چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *