دولت روش بودجه‌ریزی را تغییر می‌دهد/ بودجه 94 مطابق با آخرین شیوه‌های جهانی بودجه‌ریزی

9:58 - 27 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۶۷۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: سخنگوی دولت گفت: دولت بنا دارد روش بودجه ریزی را تغییر دهد و بر این اساس بودجه ریزی از شیوه افزایشی سنتی به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد تغییر پیدا می کند. بودجه ریزی اخیر با آخرین شیوه های جهانی تطابق دارد.

: سخنگوی دولت گفت: دولت بنا دارد روش بودجه ریزی را تغییر دهد و بر این اساس بودجه ریزی از شیوه افزایشی سنتی به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد تغییر پیدا می کند. بودجه ریزی اخیر با آخرین شیوه های جهانی تطابق دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز 27 مهرماه در جریان بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی در صحن علنی مجلس حاضر شد و اظهارکرد: بناداریم شیوه ای که 13 سال در مجلس لزوم تغییر آن گفته می شد، اما عملیاتی نمی شد را تغییر دهیم.

معاون نظارت بر راهبردی رئیس جمهور بیان کرد: لایحه ای که اکنون در دستور کار مجلس قرار گرفته نمادی از تصمیم مشترک مجلس و دولت در اصلاح نظام بودجه ریزی کشور است.

نوبخت ادامه داد: براساس بندهای 32 و 33 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای برنامه پنجم توسعه باید در نظام بودجه ریزی کشور اصلاحاتی انجام شود.

وی ادامه داد: اولین گام دولت برای اصلاح روند بودجه ریزی در کشور تقدیم به موقع لایحه بودجه سال 93 به مجلس بود تا نمایندگان فرصت تدقیق و تقنین را داشته باشند.

نوبخت تاکید کرد: این کار لازم بود اما کافی نبود برای کفایت اصلاح نظام بودجه ریزی باید کاری کنیم تا مواردی هر ساله در ماده واحده بودجه تکرار نشود. در همین راستا همه تبصره های تکراری را به صورت یکجا و در قالب یک لایحه تقدیم نمایندگان مجلس کردیم.

به گزارش میزان، با وجود حمایت نوبخت نمایندگان مجلس به لایحه دولت درباره الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی رای مثبت ندادند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *