لاریجانی: اقدام آل سعود موجب تشدید منازعات در منطقه خواهد شد/حکام سعودی گردابی هولناک برای خویش به وجود آورده‌اند

19:42 - 12 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۶۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس با تسلیت شهادت مظلومانه شیخ نمر بدون شک این رفتار خصمانه رژیم سعودی در اعدام شیخ نمر موجب جریحه دار شدن عواطف مسلمانان سراسرجهان خواهد شد و حکام سعودی باید بدانند با این اقدام گردابی هولناک برای خویش به وجود آورده اند.
به گزارش گروه سیاسی ،  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درپی اقدام حکومت آل سعود در شهادت شیخ نمر، در پیامی این اقدام خصمانه را محکوم کرد.
 
متن این پیام  به شرح زیر است؛
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
خبر ناگوار شهادت "شیخ نمر باقر النمر" از روحانیون اندیشمند شیعه عربستان از سوی رژیم سعودی و حکام ظالم آن موجب تاسف و تاثر امت اسلامی گردید.
 
بدون شک این رفتار خصمانه رژیم سعودی در اعدام "شیخ نمر"موجب جریحه دار شدن عواطف مسلمانان سراسرجهان خواهد شد و حکام سعودی باید بدانند با این اقدام گردابی هولناک برای خویش به وجود آورده اند.
 
اینگونه اقدامات مشکلات امنیتی منطقه را تشدید می‌کند،زیرا مسئله یک فرد نیست بلکه موضوع جهان اسلام است که رژیم سعودی با رفتارهای غیرانسانی و اشتباه خود به ویژه دریکی دو سال اخیر شعله‌های آتش جنگ افروزی و ناامنی را در منطقه دامن زده است.
 
متاسفانه این موضوع برخلاف رویه رعایت حقوق بشر و آزادی بیان و عقیده بوده و رژیم سعودی با این بی‌تدبیری و لجاجت موجب تشدید منازعات در منطقه خواهد شد که این به نفع تروریست ها است.
 
اینجانب ضمن محکومیت این اقدام ناجوانمردانه و به دور از معیارهای انسانی و طلب آمرزش و رحمت برای روح بلند آن روحانی مظلوم ،مبارز و شجاع وهمراهان بیگناه ایشان و آرزوی صبر و استقامت برای خانواده محترم آن بزرگوار، مصیبت بزرگ را به همه مسلمانان بوی‍ژه مردم و به خصوص شیعیان آن دیار تسلیت عرض می کنم.
 
علی لاریجانی
 
رئیس مجلس شورای اسلامی
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *