ردیف‌های مالی دولت برای کمک به فرهنگیان بازنشسته در بودجه 95

22:40 - 12 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۵۴۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر آموزش و پرورش گفت: خود را جزو خانواده بزرگ فرهنگیان می‌دانم.

به گزارش ، علی اصغر فانی در دیدار با معلمان و فرهنگیان شهرهای تایباد و باخرز که در سالن دانشگاه پیام نور تایباد برگزار شد، اظهار کرد: هفته وحدت بهانه‌ای شد تا بتوانم در این شهرستان حضور یابم و از نزدیک با همکاران خود گفت‌وگو کنم، زیرا 46 سال سابقه معلمی دارم وبه این موضوع افتخار می‌کنم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل خود را جزو خانواده بزرگ فرهنگیان می‌دانم و از مشکلات نیز به خوبی آگاه هستم اما اینکه بگویم می‌توانیم طی دو سال تمام مشکلات معلمان را حل کنیم، سخن درستی نیست.

فانی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و کاهش شدید قیمت نفت، دولت ردیف‌های مالی خوبی را برای کمک به معلمان و فرهنگیان بازنشسته در بودجه سال آینده کشور در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب آموزشی و کاهش تقاضای انتقالی به مراکز استان ها وشهرهای بزرگ از دو سال پیش بومی گزینی مد‌نظر قرار گرفته و دانشجویان معلمی نیز به این شرط به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

وزیر آموزش و پرورش در مورد استخدام فرزندان فرهنگیان در این وزارتخانه نیز گفت: در شرایط برابر اولویت استخدام با فرزندان فرهنگیان است که بارها به صورت رسمی اعلام و تا کنون اجرایی نیز شده است.

فانی با اشاره به برخی کمبودهای آموزشی در مناطق مرزی خراسان رضوی هم تاکید کرد: آماده‌ایم در صورت تامین یک میلیارد تومان اعتبار از سوی استان، ما نیز به همین میزان اعتبار از منابع ملی برای حل مشکلات آموزش و پرورش در این نواحی اختصاص دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *