آل سعود با اعدام «شیخ نمر» حکم زوال خود را امضا کرد/ دستگاه دیپلماسی در روابطش با آل سعود تجدیدنظر کند

14:32 - 12 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۴۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: روشن است آل سعود با اعدام «شیخ نمر»، تمام موازین انسانی را زیر پا گذاشته است و با دست‌های خود حکم زوالشان را امضا کردند.
حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در گفت و گو با خبرنگارحقوقی و قضایی میزان ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر از سوی دولت آل سعود بیان کرد: انتظار می رود که مردم آزاده جهان و تمام افرادی که بویی از آزادی برده اند این اقدام جنایتکارانه را محکوم  و متقاضی محاکمه آل سعود شوند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه افزود: خبر تاسف بار شهادت شیخ نمر روحانی وارسته و مبارز و انقلابی برجسته عربستان به همراه 46 تن دیگر از شیعیان این کشور مایه تاسف و تاثر فراوان شد.

وی گفت: روشن است آل سعود با این جنایت، تمام موازین انسانی را زیر پا گذاشته است و با دستهای خود حکم زوالشان را امضا کردند.

وی قوه قضائیه اظهارکرد: از جهان اسلام انتظار می رود که با خروش یکپارچه این اقدام را محکوم و در روابطشان با رژیم جنایتکار عربستان تجدید نظر کنند و از جنایتکاران مطالبه پاسخ کنند که براساس چه موازینی این کار را انجام دادند.

صادقی خاطرنشان ساخت: جهان تشیع نیز باید به طور خاص اعتراضات گسترده داشته باشد و متحدانه علیه آل سعود قیام کنند، شیعیان ایران، عراق، سوریه ،لبنان و مناطق دیگر نیز باید متحدانه حرکت کنند و نگذارند خون این مظلوم هدر رود.

وی همچنین گفت: ایرانیان نیز باید در محکوم کردن این جنایت حرکت کنند و از اهل سنت ایران نیز انتظار داریم که به طور جدی جنایت آل سعود را محکوم کنند و از دولت ایران و به خصوص دستگاه دیپلماسی نیز انتظار تجدید نظر در نوع روابطمان  با آل سعود و برخورد جدی و محکومیت شدید بین المللی را داریم و امیدواریم که اعتراضات مردمی عربستان خواب را از چشمان آل سعود برباید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *