سپاه مداخله نظامی در عراق و سوریه ندارد/ برای برخورد با گروهک‌های تروریستی آماده‌ایم

15:15 - 26 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۶۲۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ‌گونه مداخله نظامی در امور کشورهای عراق وسوریه ندارد.

: جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هیچ‌گونه مداخله نظامی در امور کشورهای عراق وسوریه ندارد.

سردار عبدالله عراقی در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی میزان، در رابطه توانایی‌های نظامی و دفاعی نیروی زمینی سپاه پاسداران، اظهار کرد: به حمدالله با مددگرفتن از ائمه اطهار، خون شهدای گرانقدر و رهنمودهای فرماندهی کل قوا، نیروی زمینی سپاه پاسدارن از مقتدرترین نیروهای نظامی در منطقه و جهان به شمار می‌رود.

وی درباره دخالت نظامی سپاه در امور کشورهای عراق و سوریه که از سوی برخی رسانه های خارجی و معاند مطرح می شود، افزود: در رابطه با اینکه گفته می‌شود سپاه در امور کشورهای عراق و سوریه چگونه عمل می‌کند باید بگویم همانطور که مسئولان سیاسی هم بارها تاکید کردند نقش سپاه فقط به عنوان یک مستشار و مشاور در امور مبارزه با تروریسم در این کشورها است و سپاه هیچ‌گونه حضور عملیاتی در هیچ کجای عراق و سوریه ندارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: تمام کارهای عملیاتی نیروی زمینی سپاه در درون مرزها و اغلب در شمال غرب و جنوب شرق کشور در قالب مبارزه با گروهک های تروریستی قرار دارد تا امنیت، جان، مال و آسایش مردم کشورمان مورد هدف قرار نگیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات گروهک‌های تروریستی در برخی از مرزهای کشورمان و پناه بردن آنها به کشورهای همسایه پس از انجام اقدامات تروریستی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در طول سالیان گذشته به کشوری تجاوز نکرده است و همیشه به دنبال ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بوده است.

سردار عراقی ادامه داد: اگر قرار است جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات برخی گروهک های تروریستی در مرزهای کشورمان واکنشی نشان دهد، به صورت قانونی پیگیر این روند خواهد بود.

وی  تاکید کرد: این که ما بخواهیم عوامل گروهک های تروریستی را مجازات کنیم، به تصمیم مسئولان سیاسی و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی نیاز دارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان تصریح کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران در همه حال برای برخورد با گروهک تروریستی در هر نقطه آمادگی کامل دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *