المپیاد درون مدرسه ای حرکتی تلفیقی و تربیتی است

12:57 - 26 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۶۰۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر آموزش و پرورش گفت: قهرمانان آینده کشور از بین 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز خواهند بود. توجه داشته باشید که المپیاد درون مدرسه ای حرکتی تلفیقی و تربیتی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، علی اصغرفانی در آئین افتتاحیه نخستین المپیاد درون مدرسه ای با تبریک آغاز هفته تربیت بدنی را به 12میلیون و 700 هزار دانش آموز کشور اظهار کرد: این هفته را به مربیان تربیت بدنی که کمک ما در فعالیت های جدید ورزشی هستند تبریک می گویم.

وی با اذعان به این مطلب که تربیت در سند تحول بنیادین دارای 6 ساحت تربیت علمی، اعتقادی، تربیت هنری و زیباشناختی، تربیت جسمانی و بدنی، تربیت حرفه ای و اقتصادی، همچنین تربیت اجتماعی و سیاسی است، بیان کرد: دانش آموز باید در تمام این 6 ساحت به طور متوزان رشد کنند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده که افراد تک بعدی هیچ موقع موفق نمی شوند و رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظار خود را از جوانان و نوجوانان تحصیل، تهذیب و ورزش عنوان کرده اند که به نوعی به این 6 ساحت اشاره کرده است.

فانی بیان کرد: قهرمانان آینده کشور از بین 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز خواهند بود. توجه داشته باشید که المپیاد درون مدرسه ای حرکتی تلفیقی و تربیتی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: المپیاد درون مدرسه ای هرچند هدف اولیه آن تربیت جسمانی دانش آموزان است، اما به ساحت های رفتاری، اخلاقی، تربیت اجتماعی، افزایش تعاون و همکاری با یکدیگر و تربیت حرفه ای می پردازد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، وزیر ورزش و جوانان نیز در آیین افتتاحیه نخستین المپیادورزشی درون مدرسه اظهار کرد: امروز در جمع آینده سازان کشور هستیم. دراین مراسم که به مناسب هفته تربیت بدنی برگزار شده بود برای ورزشکاران فرهیخته کشور که در المپیک کره حضور دارند، آرزوی توفیق داریم.

حمید گودرزی با بیان این مطلب که فعالیت ورزشی در کشور یکی از اصلی ترین ارکان است، افزود: این فعالیت ها با ایجاد المپیاد درون مدرسه توسعه خواهد داشت و نسل آینده در این بخش در حال تعمق هستند.

وی با اذعان به این مطلب که ورزش بهتر است از همین مکان های آموزشی شروع شود، بیان کرد: ورزش بهتر است در این مکان های آموزشی صورت بگیرد. زیرا که فعالیت ورزشی در مدارس طی 365 روز  بهترین رویکرد را به همراه خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این مطلب که در کشورهای پیشرفته بیش از 40 درصد مردم ورزش می کنند، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته مردم روزانه ورزش می کنند که این نوع فعالیت ها به افزایش کمی و کیفی فعالیت ها و سلامت آنها کمک می کند. اما متاسفانه در ایران درصد فعالیت های فیزیکی و ورزش  بسیار اندک است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *