انسداد تونل امامزاده هاشم به مدت سه ماه/ نصب مانیتوریگ با همکاری سازمان راهداری

12:36 - 26 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۵۹۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: جانشین رئیس پلیس راه کشور از تجهیز تونل امامزاده هاشم به مانیتورینگ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تونل امام زاده هاشم به علت تأمین روشنایی تونل، درزگیری، آب‌بندی و رفع نقص جهت فن‌ها به مدت 3ماه مسدود شد، این در حالی است که رایزنی‌هایی نیز با سازمان راهداری در خصوص نصب مانیتوریگ در این تونل صورت گرفته است.

: جانشین رئیس پلیس راه کشور از تجهیز تونل امام زاده هاشم به مانیتورینگ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تونل امام زاده هاشم به علت تأمین روشنایی تونل، درزگیری، آب‌بندی و رفع نقص جهت فن‌ها به مدت 3ماه مسدود شد، این در حالی است که رایزنی‌هایی نیز با سازمان راهداری در خصوص نصب مانیتوریگ در این تونل صورت گرفته است.

سرهنگ صمد اسفندیاری در گفت‌وگو باخبرنگار اجتماعی میزان، درپاسخ به این پرسش که چرا تونل امام‌زاده هاشم برای انجام برخی عملیات عمرانی به مدت 3 ماه مسدود شده است، در حالی که می توان این اقدامات را در ساعات پایانی شب انجام داد، اظهار کرد: محور هراز زیر گذر امامزاده که تردد در آن از شمال به جنوب به صورت یک‌طرفه انجام می‌شد به علت تأمین روشنایی تونل، درزگیری، آب‌بندی و رفع نقص جهت فن‌ها به مدت 3ماه مسدود شد. در حقیقت پس از انجام کارهای کارشناسی و با توجه به شرایط ترافیکی و کم شدن بار سفرها، مشخص شد این فصل بهترین دوره زمانی برای اجرای سخت افزاری این تونل است و انجام این موارد به سه ماه زمان نیاز دارد.

شرایط آب و هوایی نیاز به بازسازی را ضروری کرده است
وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی براینکه چرا باید چنین برنامه هایی را بعد از اینکه یک تونل دوسال به فعالیت خود ادامه داده است، اجرایی کرد، خاطرنشان کرد: شریط آب و هوایی در این منطقه، بسیار طبیعی است که بعد از مدتی تونل نیاز به بازسازی داشته باشد.

به گفته جانشین رئیس پلیس راه کشور در زمان انسداد، تردد وسایل نقلیه به صورت رفت و برگشت از خارج تونل انجام می‌شود و برطرف کردن این مشکلات سبب می‌شود تا در ایام نورز که حجم ترافیک بالاست کمترین مشکل را داشته باشیم.

سرهنگ اسفندیاری در ادامه با بیان این مطلب که علاوه براینکه این تونل مسیر را کوتاه می‌کند، بار ترافیکی را نیز کاهش می‌دهد، افزود: در واقع اگر مسیر مورد نظر به مدت سه ماه بسته شود و تردد برای مردم دورتر شود، این کار ارزش داشته؛ چرا که بسته شدن این تونل تنها به خاطر ایمنی مردم است.

تلاش برای ارتقاء ایمنی تونل امام زاده هاشم
وی ادامه داد: در واقع سازمان راه با هماهنگی پلیس راه کشور در تلاش است، تا ایمنی تونل را به 100 در صد برساند. براین اساس پلیس راه به سازمان راهداری اعلام کرده تا با توجه به طولانی بودن مسیر راه در این تونل مانیتوریگ نصب شود. بنابراین امیدواریم در آینده مجهز به آن شود، این در حالی است که در این ایام تنها کارهای سخت افزاری صورت خواهد گرفت.

وی در خاتمه بابیان این مطالب که ایجاد تونل تنها سبب کاهش مسیر می‌شود، گفت: انسداد این تونل هیچ نگرانی را برای مردم ایجاد نمی‌کند. در حقیقت اینگونه نیست که این تونل سبب کاهش تصادفات خواهد شد، چرا که گاهی ما شاهد تصادف در خود تونل نیز بوده‌ایم.

گفتنی است؛ احمد صادقی، معاون وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در خصوص تونل امامزاده هاشم گفته بود که این تونل در مرحله اول به صورت یک طرفه بوده و عبور خودروها به صورت آزمایشی یک طرفه خواهد بود و پس از مدتی به‌صورت دو طرفه زیرعبور می رود، با این وجود حدود دوسال از راه اندازی آن می گذرد و این مسیر همچنان یک طرفه است.

وی در خصوص سیستم تهویه تونل، اظهار کرد: سفارش سیستم تهویه به یکی از کشورهای خارجی داده شده و هنوز کار ساخت آن تمام نشده است، بنابراین به صورت یک طرفه استفاده خواهد شد تا زمانی که سیستم تهویه به صورت کامل تامین شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *