احتمال محرومیت کارگران از بن نقدی 80 هزار تومانی/ زمینه‌های تخلف کارفرمایان فراهم شد

12:19 - 26 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۵۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به تصمیم اخیر وزارت کار مبنی بر لغو دریافت حق بیمه از بن نقدی 80 هزار تومانی کارگران به درخواست کارفرمایان اعلام کرد: با اجرای این سیاست پیش‌بینی می‌شود برخی از کارگران از بن نقدی 80 هزار تومانی محروم شوند.

: رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اشاره به تصمیم اخیر وزارت کار مبنی بر لغو دریافت حق بیمه از بن نقدی 80 هزار تومانی کارگران به درخواست کارفرمایان اعلام کرد: با اجرای این سیاست پیش‌بینی می‌شود برخی از کارگران از بن نقدی 80 هزار تومانی محروم شوند.

فرامرز توفیقی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به بخشنامه ای که از سوی تامین اجتماعی برای کارفرمایان مشمول قانون کار کشور صادر شده بود عنوان کرد: طی آن، قرار بود کارفرمایان به ازای حق بن 80 هزارتومانی نقدی هر کارگر، مبلغ 18400 تومان به عنوان حق بیمه به تامین اجتماعی بپردازد که با توافقی شدن آن از سوی کارفرما و کارگر زمینه های تخلف آن از سوی کارفرمایان فراهم می شود.

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان گارگران ایران، در ادامه افزود: در صورتی که پرداخت حق بیمه 80 هزار تومانی به درخواست کارگران قانونی تلقی می شد سالیانه سه هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه تامین اجتماعی کمک می شد.

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ساماندهی وضعیت کارگران قراردادی در کشور اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 95 درصد کل کارگران کشور قراردادی هستند و از این بین نیز 85 درصد نیروی کار دارای قراردادهای زیر یکسال، چندماهه و حتی یکماهه هستند.

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران ادامه داد: هم اکنون بحثی نیز در مدل جدید امنیت شغلی نیروی کار درباره غرامت فسخ قرارداد مطرح شده که نیازمند تعریف روشن است و بسته به ماهیت شغل و تخصص افراد باید تعریف شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *