عربستان در صورت اجرای حکم اعدام شیخ النمر عواقب آن را خواهد دید/ انتقاد از سیاست‌های دوگانه آمریکا و مدعیان حقوق بشر

11:30 - 26 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۵۷۶
خبرگزاری میزان: آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در کلاس خارج فقه خود صدور حکم اعدام برای شیخ‌النمر را ظالمانه و غیرعادلانه دانست.

: آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در کلاس خارج فقه خود صدور حکم اعدام برای شیخ‌النمر را ظالمانه و غیرعادلانه دانست.

به گزارش گروه سیاسی ، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم صدور حکم اعدام شیخ نمر از علمای مبارز و شیعه عربستان سعودی را محکوم کرد.

وی با ظالمانه توصیف کردن صدور چنین حکمی تصریح کرد: شیخ نمر جایی را بهم نزده بود و کاری انجام نداده بود که مستحق چنین حکمی باشد، ایشان سخنرانی‌های داغی را انجام داده بود که نشانه حریت ایشان بود.

حضرت آیت‌‍الله مکارم شیرازی بیان کرد: در کشور ما از درون زندان‌نامه بر ضد نظام و رهبری می‌نویسند و کسی هم کاری با آنها ندارد و تا فتنه‌ای برپا نشود درباره افراد چنین حکمی صادر نمی‌کنند.

وی صدور چنین حکمی برای آیت‌الله شیخ نمر را ظالمانه خواند و گفت: متاسفانه شیعیان عربستان سعودی در فشار زیادی هستند و برای انجام مراسمات خود آزادی ندارند، حقوق‌شان تضییع می‌شود و از بسیاری از مشاغل محروم هستند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عربستان سعودی بداند اگر دست به چنین کاری بزند نفرت و خشم تمام شیعیان و اهل سنت آزادیخواه بر ضدشان خواهد بود و هزینه بسیاری را خواهند پرداخت.

وی از سیاست یک بام و دوهوا و متناقض آمریکا و مدعیان حقوق بشر انتقاد و تصریح کرد: وقتی در کشور ما درباره فردی از فرقه ضاله کوچک ترین اقدامی انجام شود حامیان عربستان سعودی و کنگره آمریکا تبلیغات عجیبی علیه ما به راه می اندازند؛ اما در کشور عربستان سعودی شیعیان از حقوق اولیه خود محروم هستند، اما صدایی از آنها در نمی‌آید.

این مرجع تقلید با طرح این سؤال که چرا کنگره آمریکا در قبال این حکم ظالمانه و تضییع حقوق اولیه شیعیان در عربستان سعودی سکوت پیشه کرده و نفس نمی‌کشد؟ تصریح کرد: این مساله نشان دهنده دروغ بودن ادعای دموکراسی و حقوق بشر آمریکا و غرب است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: من تکرار می‌کنم این کار آثار و پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی برای عربستان سعودی دارد و گمان نمی‌کنم عقلای آنها دست به چنین کاری بزنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *