افتتاح شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکز استان اردبیل

3:47 - 10 دی 1394
کد خبر: ۱۱۵۷۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان - شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکز استان اردبیل افتتاح شد.
به گزارش به نقل از روابط عمومی دادگستری اردبیل،  شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکز استان اردبیل افتتاح شد.

 ابراهیمی خوجین معاون قضایی رئیس کل دادگستری این استان در امور شوراهای حل اختلاف در این مراسم ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی روز بصیرت ملت ایران ، شوراهای حل اختلاف را یکی از بازوان توانمند دستگاه قضایی عنوان کرد و با اشاره به سیاستهای قوه قضاییه در جهت تسريع رسيدگي به دعاوي ميان افراد جامعه و توسعه فرهنگ صلح و سازش بر طبق دستور قرآن كريم بر «و امرهم شوري بينهم»، تاکید داشت.

ابراهیمی خوجین بیان کرد: به دلیل حفظ اسرار زندانیان و شناخت کافی کارکنان از وضعیت زندانیان در تعیین اعضای این شعبه از کارکنان زندان استفاده شده و شوراهای حل اختلاف می توانند به تمام پرونده هایی که زندانیان در دادگستری دارند با درخواست مصالحه و سازش ورود نمایند که با فصل خصومت مشکل اداره زندانها نیز از تراکم زندانیان مرتفع خواهد گردید.

وی گفت: اگر شوراهای حل اختلاف  بصورت موثر و مفید فعالیت داشته باشند مشکلات خود زندانی و خانواده هایشان مرتفع خواهد گردید  که اصلی ترین آن از هم گسیختگی خانوادها ، بی سرپرستی، دوری از خانواده، عدم پذیرش و طرد شدن از خانواده عنوان کرد که می توانند بدنه جامعه را متزلزل کنند.

ابراهیمی خوجین بیان کرد: در روزهای آتی در زندان های شهرستان مشگین شهر ، خلخال و گرمی شوراهای حل اختلاف ویژه زندان راه اندازی خواهد شد .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *