ایران اولین مقصد سفر خارجی نخست وزیر عراق/ العبادی دوشنبه به تهران می‌آید

11:20 - 26 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۵۷۰
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در اولین سفر خارجی خود، روز دوشنبه به منظور انجام سفری دو روزه به تهران می آید.

: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در اولین سفر خارجی خود، روز دوشنبه به منظور انجام سفری دو روزه به تهران می آید.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز دوشنبه به تهران سفر می کند.

بر اساس این گزارش سفر العبادی به ایران دو روزه خواهد بود و در این سفر وی با مقامات کشورمان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

در پی انتخابات در عراق و انتخاب العبادی به عنوان نخست وزیر، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در سفری 3 روزه به این کشور رفت.

سفیر کشورمان در بغداد نیز درباره سفر نخست وزیر جدید این کشور گفت: حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق عصر روز دوشنبه به منظور دیدار با مسئولان ایرانی در سفری دو روزه عازم تهران خواهد شد.

حسن دانایی‌فر در ابن باره بیان کرد: حیدر العبادی در راس هیاتی عازم تهران خواهد شد. این سفر در چارچوب روابط دوجانبه و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی است.

وی با تاکید بر ضرورت رایزنی و تبادل نظر در شرایط کنونی منطقه میان دو کشور افزود: شرایط کنونی با توجه به وضعیت داعش و نیروهای ائتلافی که به ظاهر برای مبارزه با داعش در منطقه شکل گرفته این سفر را مهم و حساس می‌کند؛ از این رو این ایام نیازمند رایزنی و تبادل نظر است.

سفیر کشورمان در بغداد تصریح کرد: در این سفر علاوه بر پرداختن به مسائل سیاسی موضوعات اقتصادی هم در دستور کار قرار خواهد داشت از این رو وزیران بخش‌های اقتصادی نیز نخست‌وزیر عراق را همراهی خواهند کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *