رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تسهیلات 50 میلیونی نوسازی تنها 100 هزار واحد از 4.5 میلیون خانه فرسوده را بهسازی می‌کند

11:02 - 26 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۵۶۴
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به سیاست اخیر وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده کلانشهرها تا سقف 50 میلیون تومان اعلام کرد: با اجرای این طرح تنها شاهد بهسازی 100 هزار واحد مسکونی فرسوده خواهیم بود.

: یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به سیاست اخیر وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده کلانشهرها تا سقف 50 میلیون تومان اعلام کرد: با اجرای این طرح تنها شاهد بهسازی 100 هزار واحد مسکونی فرسوده خواهیم بود.

بیت الله ستاریان در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد میزان، با اشاره به وجود 4.5 میلیون واحد مسکونی فرسوده بی دوام در کشور عنوان کرد: دولت پیش بینی کرده است با افزایش سقف تسهیلات بهسازی در بافت های فرسوده 300 هزار واحد مسکونی را بهسازی کند اما با این مبلغ تنها یک سوم از واحدهای مسکونی فرسوده مورد بازسازی قرار می گیرد.

این کارشناس بازار مسکن، در ادامه با اشاره به تاثیر افزایش سقف تسهیلات بهسازی بافت های فرسوده در رونق بازار مسکن عنوان کرد: این اقدام تاثیر محدودی را در روند خرید و فروش مسکن در بافت های فرسوده خواهد داشت.

ستاریان، در ادامه طرح هایی از قیبیل مسکن اجتماعی و جوانان را در بازار مسکن بی تاثیر اعلام کرد و گفت: تا زمانی دهک‌های پایین و میانی جامعه فاقد مسکن باشند طرح های این چنینی راهگشا نخواهد بود.

این کارشناس بازار مسکن ادامه داد: طرح مسکن جوانان در صورتی جوانان را خانه دار می کند که هزینه های مسکن در سبد هزینه خانوار تنها 10 درصد باشد. اما این در حالیست که هزینه های مسکن در سبد هزینه خانوار نزدیک به 40 درصد است.

وی افزود:‌ سالانه حداقل به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه مسکن نیاز داریم در حالی که در خوشبینانه ترین حالت سالانه حدود ۴۶۰ تا ۵۰۰هزار دستگاه خانه ساخته می شود .

این کارشناس بازار مسکن ادامه داد:‌ با توجه به این که هم اکنون ۵ میلیون خانوار در کشور فاقد خانه هستند اما باید گفت اگر دولت توجه جدی به این مساله نداشته باشد به طور حتم در یکی دو سال آینده با بحران مسکن و افزایش چشمگیر قیمت ها مواجه خواهیم شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *