رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ساخت روزانه 7.5 کلاس درس توسط خیرین در کشور/ نام مدارس خیرساز تغییر نمی کند

10:25 - 26 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۵۵۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخت روزانه 7.5 کلاس درس توسط خیرین در کشور گفت: نام مدارس به سلیقه خیرین خواهد بود و آموزش و پرورش اجازه تغییر نام بدون اذن خیرین را ندارد.

:وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ساخت روزانه 7.5 کلاس درس توسط خیرین در کشور گفت: نام مدارس به سلیقه خیرین خواهد بود و آموزش و پرورش اجازه تغییر نام بدون اذن خیرین را ندارد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، علی اصغر فانی در همایش تکریم از خیرین مدرسه ساز که صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با اشاره به 36 هزار دانش آموز و 5 هزار معلم و مربی شهید از جمله رجایی و باهنر اظهار کرد: سال تحصیلی جدید زمانی آغاز شد که 12 میلیون و 800 هزار دانش آموز در 122 هزار مدرسه با تلاش های یک میلیون فرهنگی سال جاری را آغاز کردند.

سیاست گذاری آموزشی براساس 5 هدف مهم
وی با بیان این مطلب که توسعه مشارکت یک سیاست جدی در آموزش و پرورش است، بیان کرد: مشارکت دانش آموزان، معلمان و اولیای افراد همچنین مردم موجب بهسازی آموزش و پرورش خواهد شد. براین اساس سیاست آموزش و پرورش در دولت یازدهم با توجه به 5 هدف سیاست گذاری شده است که یکی ازاین موارد توجه به مشارکت های مردمی است.

فانی با اشاره به 5 سیاست نظام آموزش و پرورش ادامه داد: ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای کیفیت در نظام آموزشی، عملیاتی کردن بودجه، مشارکت در آموزش و پرورش از جمله اولیت های کاری است که مد نظر قرار دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند این تجربه را داریم که هر وقت کار را به مردم سپرده ایم، موفق بوده ایم اذعان کرد: کمک گرفتن از مردم در رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی موثر است و بحث مشارکت در آموزش و پرورش یک سیاست جدی و تغییر ناپذیر است. یکی از بارزترین این مشارکت ها خیرین مدرسه ساز هستند که جهادی را شروع کرده و با قوت همچنان ادامه می دهند.

ساخت روزانه 7.5 کلاس درس
وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که بعد از پیروزی انقلاب روزانه 7.5 کلاس درس توسط خیرین ساخته شده است، تصریح کرد: تعداد زیادی از 12 میلیون و 100 هزار دانش آموز در کلاس هایی که خیرین ساخته اند مشغول به تحصیل هستند. این در حالی است که 20 درصد کلاس ها بعد از انقلاب توسط خیرین ساخته شده است.

فانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که مدرسه سازی یک صدقه جاریه است، عنوان کرد: صدقه جاریه به این عنوان است که اثر آن به عبارتی سال ها برای فرد باقی خواهد بود. در هر کلاس درس 30 دانش آموز درس می خوانند. این یعنی پس از 30 سال 900دانش آموز از این کلاس درس استفاده خواهند کرد.

نام مدارس خیرساز تغییر نمی کند
وی با تاکید بر اینکه فضاهایی که توسط خیرین ساخته شده نامشان تغییر نخواهد کرد، اظهار کرد: نام مدارس به سلیقه خیرین خواهد بود و آموزش و پرورش اجازه تغییر نام بدون اذن خیرین را ندارد.

5 هزار و 700 کلاس درس خیرساز در کشور داریم

وزیر آموزش و پرورش با اذعان به این مطلب که بیش از یکهزار و 200 مدرسه با 5 هزار و 700 کلاس بعد از پیروزی انقلاب به دست خیرین ساخته شده است، مطرح کرد: مدارسی که به دست خیرین ساخته شده است بیش از 90 هزار متربع زیربنا دارند و این نشان دهنده این است که خیرین در حال ارائه خدمات قابل تقدیر به آموزش و پرورش هستند.

فانی در خاتمه خواستار حفظ و نگهداری مدارس کشور به دست خیرین شد و گفت: من دست بر تک تک خیرین را بوسه می زنم که در این هنگام یکی از خیرین خراسان جنوبی به بالای سن آمد و در جمع حضار از وزیر آموزش و پرورش گله کرد. اینکه چرا تاکنون بعد از 10 سال فعالیت برای خدمت به مردم هیچ یک از مسئولان آموزش و پرورش از ما تقدیر نکردها ند ولی همچنان ما مدرسه خواهیم ساخت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *