شیب نزولی قیمت خرید و اجاره بهای مسکن تا پایان پاییز ادامه دارد

10:10 - 26 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۵۴۹
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات تهران از کاهش قیمت خرید و اجاره بهای مسکن تا پایان پاییز سال جاری خبر داد و اعلام کرد: همزمان با شروع فصل پاییز تقاضا برای خرید مسکن افزایش یافته است به طوری که حجم معاملات تا دو برابر افزایش یافته است.

: رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات تهران از کاهش قیمت خرید و اجاره بهای مسکن تا پایان پاییز سال جاری خبر داد و اعلام کرد: همزمان با شروع فصل پاییز تقاضا برای خرید مسکن افزایش یافته است به طوری که حجم معاملات تا دو برابر افزایش یافته است.

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: طی شش ماهه دوم سال 93 از آنجایی که خیز خروج از رکود آغاز شده است حجم معاملات روندی صعودی یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات تهران، در ادامه با بیان این که بازار اجاره بها تابستان آرامی را سپری می کند ادامه داد: همزمان با افزایش تقاضا برای خرید مسکن قیمت ها برای خرید مسکن نیز متعادل تر خواهد شد.

عقبایی، در خصوص رونق ساخت و ساز در بازار مسکن اعلام کرد: ساخت و ساز در مناطق حاشیه ای تهران همچنان رونق دارد به طوری که هم اکنون شاهدیم روند ساخت مسکن در مناطق حاشیه ای تهران از جمله مناطق 22، 4، 2 و 5 تهران همچنان ادامه دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات تهران ادامه داد: اگر چه قیمت مسکن در شش ماه اول سال ۹۳، در برخی ماه‌ها چند درصد افزایش داشت اما در ماه‌های بعد به‌‌ همان نسبت کاهش یافت و در مجموع می‌توان گفت، متغیرهای بازار مسکن در سال‌های اخیر هیچ‌گاه به اندازه امسال به هم نزدیک نبوده و بازار مسکن تا این حد ثبات نداشته است.

وی، با اشاره به وضعیت بازار مسکن در سال گذشته عنوان کرد: در سال 92 یک رکود تورمی را بخش مسکن تجربه کرد. در سال گذشته شاهد افزایش قیمت کالا، کارگر، لوازم ساختمانی و ... بودیم اما مسکن گران نشد. حتی مسکن از ماه تیر، سیر نزولی به خود گرفت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و مستغلات تهران، با تاکید بر لزوم تعادل در روند عرضه و تقاضای مسکن عنوان کرد: در حال حاضر تقاضا برای خرید مسکن بیش از عرضه است که همین امر موجب افزایش میزان قیمت در بازار شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *