تهیه کننده "چند متر مکعب عشق" نسبی افغانی دارد

9:56 - 26 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۵۴۶
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: نادر فلاح گفت: فیلم "چند متر مکعب عشق" روایتی درباره زندگی مردم افغان در ایران دارد و بدین لحاظ مضمون آن بی ربط به کشور افغانستان نیست بخصوص که تهیه کننده فیلم هم نسبی افغانی دارد.

: نادر فلاح گفت: فیلم "چند متر مکعب عشق" روایتی درباره زندگی مردم افغان در ایران دارد و بدین لحاظ مضمون آن بی ربط به کشور افغانستان نیست بخصوص که تهیه کننده فیلم هم نسبی افغانی دارد.

به گزارش معرفی یک فیلم ایرانی با عنوان "چند متر مکعب عشق" به عنوان نماینده افغانستان در اسکار برای بسیاری از ایرانیان امری عجیب است علی الخصوص که فیلم در جشنواره سی و دوم فیلم فجر هم به عنوان یک فیلم کاملا ایرانی در بخش فیلم اولیها حضور داشت و حتی یک نفر هم از مشارکت افغانستان در تولید فیلم صحبت نکرد.


نادر فلاح بازیگر فیلم سینمایی "چند متر مکعب عشق" در گفتگو با درباره ارزیابیش از حضور این فیلم به عنوان نماینده افغانستان در مراسم اسکار عنوان کرد: معتقدم فیلم به عنوان یک اثر هنری مفهومی فرامرزی دارد و می تواند در جاهای مختلف دیده شود.


وی ادامه داد: فیلم "چند متر مکعب عشق" روایتی درباره زندگی مردم افغان در ایران دارد و بدین لحاظ مضمون آن بی ربط به کشور افغانستان نیست بخصوص که تهیه کننده فیلم هم نسبی افغانی دارد.


فیلم در سطح وسیعتری مانند اسکار دیده می شود
بازیگر "بی پولی" با اشاره به این نکته که نام این فیلم به عنوان نماینده ایران برای حضور در مراسم اسکار مطرح نشد تصریح کرد: با این شرایط معرفی فیلم به عنوان نماینده افغانستان باعث میشود که فیلم در سطح وسیع تری مثل اسکار امکان دیده شدن را به دست بیاورد.

نادر فلاح در نمایی از "چند مترمکعب عشق"


وی افزود: تا جایی که اطلاع دارم این فیلم از طرف سینمای ایران در جشنواره هایی مثل بوسان و شیگاگو هم حضور داشته است و بدین لحاظ میتوان گفت حضور جهانی خوبی داشته است.
فلاح از پاسخ به این پرسش که آیا تصویر غمناک و دردباری که فیلم از حضور مهاجران افغان در ایران ارائه میدهند نوعی سیاه نمایی علیه ایران نیست سرباز زد.


تصویری از رنج و فلاکت
به گزارش "چند مترمکعب عشق" داستان عشق یک پسر ایرانی به دختری افغان را نشان می دهد. دختری که پدرش مهاجری افغان است و به دلیل حضور غیرقانونی در ایران مرتب تحت فشار قرار می گیرد. محل زندگی افغانها در فیلم که یکی از نقاط حومه ای است نیز لبریز از فقر و فلاکت است؛ فقری همزاد با رنج و بدبختی.

کارگردانی این فیلم برعهده جمشید محمودی است و تهیه کننده آن نیز نوید محمودی است. ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی و نادر فلاح بازیگران اصلی فیلم هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *