قوه قضائیه خط قرمزی به غیر از قانون ندارد/عملکرد قوه قضاییه در مبارزه با فساد قابل تقدیر است

9:48 - 26 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۵۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم، با یادآوری اینکه قوه قضاییه خط قرمزی به غیر از قانون ندارد، افزود: عملکرد قوه قضاییه در بررسی پرونده مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است و تصور اینکه وجود فساد در کشور بیانگر این بوده که این قوه به وظایف خود به خوبی عمل نکرده، بی‌انصافی است.

: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم، با یادآوری اینکه قوه قضاییه خط قرمزی به غیر از قانون ندارد، افزود: عملکرد قوه قضاییه در بررسی پرونده مفاسد اقتصادی قابل تقدیر است و تصور اینکه وجود فساد در کشور بیانگر این بوده که این قوه به وظایف خود به خوبی عمل نکرده، بی‌انصافی است.

محمدعلی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان در خصوص تبلیغات رسانه‌های بیگانه در انتقاد به بیانات اخیر رئیس قوه قضاییه با موضوع مبارزه با فساد در ایران، اظهار کرد: قوه قضاییه دو وظیفه مهم مبنی بر رسیدگی به شکایات و پیشگیری از بروز جرم دارد بنابراین با توجه به وظایف سنگینی که این قوه بر عهده دارد تصور اینکه وجود فساد در کشور بیانگر این بوده که این قوه به وظایف خود به خوبی عمل نکرده، بی‌انصافی خواهد بود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: ریشه‌کن کردن فساد در کشور یک امر غیرممکن است چراکه در کشورهایی که نظارت بر عملکرد مسئولان کشور به طور دقیق صورت گرفته و در این مورد سختگیر هستند نیز نتوانسته موجب از بین رفتن فساد به طور کامل شود چراکه تحقق این مهم امری محال است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، خاطرنشان کرد: عملکرد قوه قضاییه در سال‌های اخیر به ویژه در مورد مفاسد اقتصادی قابل دفاع است و روسای قوه قضاییه نیز بارها بر این مهم تاکید کرده‌اند که خط قرمزی به غیر از قانون ندارند ضمن اینکه عملکرد این قوه در مورد پرونده مفاسد اقتصادی که برخی عاملانش وابستگان مقامات دولتی بودند، اثبات کرد که این قوه به هیچ عنوان از مسیر عدالت خارج نمی‌شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم در خصوص واکنش برخی رسانه‌های بیگانه در انتقاد از بیانات اخیر رییس قوه قضاییه در مورد مبارزه با فساد، اذعان کرد: این رسانه‌ها که استعمارگران غرب گردانندگان اصلی آن‌ها هستند با هدف سیاسی جلوه دادن فضای قوه قضاییه از هر اقدام این قوه انتقاد کرده و به عنوان نقض حقوق بشر از آن یاد می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت برخی افراد در داخل کشور برای بزرگنمایی در خصوص برخی پرونده‌های مفاسد اقتصادی و ضعیف شمردن اقدامات قوه قضاییه از سوی آن‌ها، تصریح کرد: این افراد در تلاش هستند که فضا را به سمتی هدایت کنند که چنانچه تخلفی از آن‌ها سر زد و توسط قوه قضاییه محاکمه شدند، بر انتقاد آن‌ها نسبت به قوه قضاییه استناد شده تا بتوانند این قوه را متهم به سواستفاده کرده و با این حربه خود را از اتهام وارده مبرا کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *