الزام تمامی بیمارستان‌های خصوصی به نصب دستورالعمل پرداخت هزینه‌های درمانی

12:35 - 25 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۵۰۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور وزیر بهداشت از الزام تمام مدیران عامل بیمارستان های خصوصی به نصب دستورالعمل چگونگی پرداخت هزینه های درمانی بیماران در واحد ترخیص بیمارستان ها خبر داد.

: مشاور وزیر بهداشت از الزام تمام مدیران عامل بیمارستان های خصوصی به نصب دستورالعمل چگونگی پرداخت هزینه های درمانی بیماران در واحد ترخیص بیمارستان ها خبر داد.

به گزارش ، سید محمود طباطبایی در جلسه مشترک وزیر بهداشت با مدیران عامل بیمه مرکزی و شرکت های بیمه تجاری اظهار کرد: در این دستورالعمل که در سردر واحدهای ترخیص و اتاق های بیمارستان‌های خصوصی نصب شده است به بیماران اعلام شده است که باید تمام وجوه پرداختی در داخل بیمارستان صورت گیرد و حق پرداخت هیچ گونه وجهی بیرون از بیمارستان را ندارند و هیچکس نیز حق مطالبه وجهی خارج از تعرفه مشخص شده در بیمارستان را ندارد.

وی از مدیران عامل بیمه ها و شرکت های بیمه های تجاری خواست هنگام ارائه معرفی نامه به بیماران، تذکری را روی معرفی نامه ها ضمیمه کنند که بیمار حق پرداخت هیچ گونه وجهی خارج از تعرفه را ندارد.

مشاور وزیر در امور بیمارستان های خصوصی تصریح کرد: مدیران عامل بیمه ها به کلیه شرکت های بیمه ای تحت پوشش خود، دستور الصاق چنین تذکری را صادر کنند.

طباطبایی گفت: اگر این موضوع جدی گرفته شود، آن درصد قلیلی از پزشکان که خطا می کنند هم محدود خواهند شد.

وی یادآور شد: اگر همه در این زمینه همکاری های لازم صورت گیرد، جلوی دریافت های غیرمتعارف نیز با مراجعه نکردن بیماران به پزشکان جهت پرداخت اضافی، گرفته خواهد شد


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *