تولید اثر در زمینه دفاع مقدس را جدی بگیریم

11:52 - 25 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۵۰۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: خسرو امیری گفت: باید از هر چه در توان داریم برای گسترش فرهنگ و اندیشه هایمان کمک بگیریم.

: خسرو امیری گفت: باید از هر چه در توان داریم برای گسترش فرهنگ و اندیشه هایمان کمک بگیریم.

 به گزارش خسرو امیری نویسنده و کارگردان «بهشت با طعم چای تلخ» معتقد است باید جدایی نسل ها و آسیب های ناشی از آن را جدی بگیریم.
خسرو امیری، نویسنده و کارگردان تئاتر «بهشت با طعم چای تلخ»، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: مدتی است درباره چند موضوع جدی کار می کنم، یکی پژوهش در فرهنگ عامه ایران در تئاتر است که اصلا روی آن کار نشده و تنها به مسخره کردن لهجه ها بسنده شده است در حالی که جا دارد به جای مسخره کردن، این لهجه ها و گویش های پدران و مادرانمان را به درستی به نسل جدید بشناسانیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که مدتی است آن را جدی گرفته ام، توجه به دوره از تاریخ ما به نام دفاع مقدس است. من از نسلی هستم که جنگ بر او تحمیل شده، سختی های آن دوران را دیده، بمباران و شرایط جنگی را تجربه کرده و آسیب های بعد از جنگ را دیده است. من کسانی را دیده ام که همسایه ما بوده اند و با دست خالی رفتند و شهید شدند و برنگشتند اما حالا که باید درباره آنها حرف بزنیم، به درستی این کار صورت نمیگیرد.

این هنرمند با بیان این که در زمینه دفاع مقدس در تلویزیون، سینما و تئاتر دچار خلاء هستیم، گفت: سریال هایی را می بینیم که از تلویزیون پخش می شود و قرار است بخشهایی از دفاع مقدس را به تصویر بکشند اما آن را به سخیف ترین شکل ممکن نشان می دهند.

امیری همچنین اظهار کرد: . این روزها نمایشنامه نویسی به فلاکت افتاده و حتی افراد غیرمتخصص هم وارد این کار شده اند که این کار به تئاتر ضربه می زند. با توجه به این مساله، دراماتیزه کردن درام موضوع دیگری است که برای من بسیار مهم است.

وی همچنین درباره لزوم انجام کار فرهنگی گفت: ما در برهه بسیار خطرناکی قرار گرفته ایم و تفاوت نسلی و انفکاک اخلاقی و اندیشه ای بین نسل های مختلف اتفاق افتاده که می تواند اتفاقات ناگواری را در پی داشته باشد. این در حالی است که در سطوح مختلف به این مساله توجه نمی شود، کارهای فرهنگی مناسب انجام نمی شود و نویسنده های حرفه ای جذب نمی شوند. مانند هر ابزار دیگری از جمله موسیقی، تلویزیون و ... ظرفیت های تئاتر محدود است اما نمی توانیم بگوییم چون ظرفیت آن محدود است پس از آن استفاده نکنیم، بلکه باید از هر چه در توان داریم برای گسترش فرهنگ و اندیشه هایمان کمک بگیریم و تئاتر یکی از این ابزارهاست که اگر از آن درست استفاده کنیم می تواند بسیار کمک کننده باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *