فرهنگ اقامه نماز جماعت در جامعه نهادینه شود

11:37 - 08 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۹۲۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-یکی از مراجع تقلید گفت: باید فرهنگ نماز جماعت در جامعه به گونه‌ای نهادینه شود که هنگام بلند شدن صدای اذان همه کسبه مغازه‌ها را تعطیل کرده و با سایر مردم در مساجد حاضر شوند.
فرهنگ اقامه نماز جماعت در جامعه نهادینه شودبه گزارش گروه سیاسی میزان، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار با مسئولان ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به فعالیت‌هایی که برای ترویج نماز از سوی ستاد اقامه نماز در جامعه صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز باید فعالیت‌های مستمر ثمری که برای ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی در جامعه انجام داده است را رسانه‌ای کند تا همه آحاد جامعه از آن مطلع شوند.

وی با اشاره به حدیثی از معصومین (ع) به جایگاه نماز اشاره و بیان کرد: نماز دارای اهمیت بسیار بالایی است و نخستین مسئله‌ای که در نخستین شب مرگ و هنگام عبور از پل صراط پرسیده می‌شود، نماز است و باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه نماز موجب دوری شیطان از انسان می‌شود گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید به نماز اهمیت دهید که هر کسی به خواندن نماز اهمیت دهد، هنگام مرگ شیطان از او دور می‌شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر اینکه فرهنگ اقامه نماز جماعت باید نهادینه شود تصریح کرد:‌ باید هنگام اذان، همه کسبه مغازه‌ها را تعطیل کرده و همراه سایر مردم در مساجد و حسینیه‌ها حضور یابند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: آثار و برکات نماز در جامعه باید گفته شود و این فرهنگ نهادینه شود هنگام نماز، همه دست از کار کشیده و به اقامه نماز بپردازند تا نماز جماعت به صورت شکوهمند برگزار شود.


برچسب ها: قم میزان سیاسی مرجع

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *