آزادی ۳۳ زندانی غیرعمد در استان آذربایجان غربی

11:14 - 25 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۴۹۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل زندان‌ها و رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۲۱۴ پرونده واجد دریافت تسهیلات در ستاد دیه استان آذربایجان غربی وجود دارند که از این تعداد ۳۳ مددجوی غیرعمد که پیش‌تر پرونده آنها بررسی و تامین اعتبار شده در شرف آزادی هستند.

: مدیرکل زندان‌ها و رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۲۱۴ پرونده واجد دریافت تسهیلات در ستاد دیه استان آذربایجان غربی وجود دارند که از این تعداد ۳۳ مددجوی غیرعمد که پیش‌تر پرونده آنها بررسی و تامین اعتبار شده در شرف آزادی هستند.

به گزارش ، علی جلیلی در دومین جلسه بررسی ۴۳ پرونده زندانیان واجد شرایط آزادی، اظهار کرد: ستاد دیه استان یکی از مراکز خوش‌نام و پرتلاشی است که همیشه در آمار کمی و کیفی ستاد دیه کشور دارای بهترین رتبه‌ها بوده است.

وی با ذکر این مطلب که کار تحقیق و بررسی وضعیت زندانیان نیازمند، تخصص خاص خود را می خواهد، گفت: افرادی که برای تحقیق انتخاب می شوند باید از مددکاران فعال و آشنا به امور زندانیان بوده و از کسانی باشند که در زندان نیز شاغل بوده و از نزدیک در روند پرونده‌های مددجویان قرار دارند.

جلیلی ادامه داد: توجه به بحث تحقیق از بدو تاسیس این نهاد مردمی در بین اعضای موسس و به خصوص شخص شهید لاجوردی به عنوان متولی اصلی این جریان، بسیار مهم بوده و همچنان از اولویت‌های اصلی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت این موضوع تاکید کرد: در روند رسیدگی به پرونده و اعطای تسهیلات نباید حقی از کسی ضایع شود، همان طور که باید توجه کنیم تا کسی به ناحق و با تظاهر به نداری تسهیلات خاص زندانیان آبرومند را دریافت کند، همان قدر هم باید توجه کنیم که زندانی نیازمندی از امکاناتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای بازگشت دوباره او به جامعه و خانواده در نظر گرفته است، نباید محروم شود.

در ادامه جلسه سلطانی مدیرعامل ستاددیه استان هم با ارائه گزارشی در خصوص پروند های موجود در سال ۹۳ گفت: در حال حاظر تعداد ۲۱۴ پرونده واجد دریافت وام موجود است که ۳۳ پرونده قبلا بررسی و تامین اعتبار شده که در حال آزادی هستند.

وی افزود: ۴۳ پرونده نیز با بدهی بیش از ۳۶ میلیارد ریال در این جلسه مطرح شد که با گذشت ۲۵ درصدی شکات و با موافقت هئیت مدیره با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی، بانک‌های عامل و کمک ستاد دیه کشور زمینه آزادی این افراد مهیا خواهد شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همچنین اعلام کرد که با تلاش همکاران ستاد مردمی دیه ۱۳۸ پرونده باقیمانده طی دو ماه آتی تعیین تکلیف و اقدامات آزادی آنها انجام خواهد گرفت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *