فرمانده تروریست های داعش در کرکوک بازداشت شد/ ابو عمر شیشانی کیست؟+ عکس

13:30 - 07 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۸۳۴
خبرگزاری میزان- منابع امنیتی عراق امروز دوشنبه از بازداشت ابو عمر شیشانی فرمانده نظامی بارز تروریست های داعش در منطقه الریاض کرکوک خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، وی پس از عملیات مشترک هلی‌برن نیروهای عراقی و آمریکایی بازداشت شده است.

هنوز منبع یا مقام رسمی عراقی این خبر را تایید نکرده است در حالی که تاکنون چند بار خبر کشته شدن این فرد در رسانه‌ها منتشر شده بود.

منابع امنیتی عراقی می‌گویند که نیروهای ویژه آمریکایی نیز در عملیات مشترک با عراقی‌ها، دو فرمانده دیگر داعش را به همراه الشیشانی بازداشت کرده‌اند و این عملیات جمعه در منطقه الریاض در شهر کرکوک انجام شده است.

در این عملیات نیروهای ویژه آمریکایی، نیروهای کرد و نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در سلیمانیه مشارکت داشته‌اند و این سه نفر از فرماندهان داعش به سلیمانیه منتقل شده‌اند.

شنبه گذشته نیز یک مقام امنیتی عراقی گفته بود که نیروهای ویژه مشترک، عملیات هلی‌برنی در «الریاض» در جنوب غرب علیه داعش انجام داده‌اند و اسناد مهمی نیز در این عملیات به دست آمده است.

ابو عمر شیشانی فرمانده تروریست های داعش در کرکوک بازداشت شد/ شیشانی کیست؟+ عکس

 این عملیات، دومین عملیات مشترک نیروهای ویژه آمریکایی و عراقی در کرکوک است. عملیات پیشین در 22 اکتبر علیه یکی از مقرهای داعش در جنوب شهرستان الحَویجه در جنوب غرب کرکوک انجام شده بود که در نتیجه آن 69 گروگان داعش آزاد و به کردستان عراق منتقل شدند.

نام اصلی این فرمانده داعش، ترخان باترشفلی معروف به ابو عمر الشیشانی یا همان چچنی است که در گرجستان متولد شده است.

او در درگیری‌های اوستیای جنوبی و همچنین خاورمیانه شرکت داشته و گروهک «جیش المهاجرین و الانصار» را که شامل عناصر چچنی است، فرماندهی کرده است.

او پس از آن احتمالا از سال 2013 با داعش اعلام بیعت کرد و به این صورت یکی از فرماندهان اصلی داعش و رئیس نیروهای داعش در شمال سوریه شد.

شیشانی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی در ارتش گرجستان بود اما به دلیل ابتلا به بیماری سل، از ارتش بیرون آمد. در همان سال پلیس گرجستان به اتهام در اختیار داشتن اسلحه غیر قانونی، او را بازداشت کرد.


ابو عمر شیشانی فرمانده تروریست های داعش در کرکوک بازداشت شد/ شیشانی کیست؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *