پایان هشتمین دور مذاکرات جامع هسته ای در وین

15:17 - 24 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۴۷۱
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: هشتمین دور مذاکرات جامع هسته ای با حضور هیات های ایران و 1+5 و به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین پایان یافت.

: هشتمین دور مذاکرات جامع هسته ای با حضور هیات های ایران و 1+5 و به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین پایان یافت.

به گزارش ، مذاکرات ایران و با تمام اعضای 1+5 به درخواست ایران و بعد از پایان مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنج شنبه) حدود ساعت 13 به وقت تهران در شهر وین اتریش برگزار شد.

پیش از آغاز این مذاکرات جامع، گفت و گوهای دوجانبه بین ایران و روسیه در سطح معاونان وزرای خارجه با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و ریابکوف از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز به وقت وین آغاز شد.

کاترین اشتون،محمدجواد ظریف و جان کری روز گذشته (چهارشنبه) در وین سه دور مذاکرات فشرده برگزار کردند.

هشتمین دور مذاکرات جامع هسته ای با حضور هیات های ایران و 1+5 از روز سه شنبه در وین آغاز شد.

محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای بامداد سه شنبه 22 مهر ماه به منظور انجام رایزنی های دو و سه جانبه در ادامه گفت و گوها برای دستیابی به توافقنامه جامع هسته ای راهی وین شدند که همان روز معاونان ظریف، جان کری و کاترین اشتون نماینده اتحادیه اروپا در گروه 1+5 در دو نوبت صبح و عصر در هتل پله کوبورگ شهر وین به گفت وگو در خصوص حل اختلافات موجود بر سر توافق جامع پرداختند.

همان شب نیز ظریف و اشتون حدود یک ساعت و نیم در این زمینه گفت وگو کردند و ادامه گفت وگوها بر سر میز شام ادامه یافت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *