مختومه شدن 141 هزار پرونده قضایی در شش ماهه امسال

14:23 - 24 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۴۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون قضایی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی از مختومه شدن 141 هزار پرونده در شش ماهه اول سال 93 خبر داد.

 : معاون قضایی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف خراسان رضوی از مختومه شدن 141 هزار پرونده در شش ماهه اول سال 93 خبر داد.

حسن صادقی نیا در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان اظهار کرد: تا شش ماهه اول امسال بیش از 141 هزار پرونده در کل استان خراسان رضوی به شوراها ارجاع شده که معادل همان میزان نیز پرونده ها مختومه شده است.

وی گفت: آمار پرونده های منجر به صلح و سازش در این مرحله که بدوی محسوب می شود 20 درصد است.

رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی افزود: تقویت واحد بازرسی و نظارت شوراها از مهمترین اقدامات انجام شده در شش ماهه اول امسال بوده است که با تقویت این واحد آمار مراجعان و شکایات نسبت به سال گذشته 45 درصد کاهش یافته است.

این مسئول قضایی اضافه کرد: حداقل 40 درصد پرونده های قضایی به طور یقین به شوراهای حل اختلاف ارسال می شود که از این تعداد پرونده وارده به شوراها حدود 20 درصد آن مختومه به صلح و سازش می شود.

صادقی نیا در ادامه بیان کرد: میزان پرونده های صلح و سازش در مرحله اجرای احکام حقوقی با توجه به اینکه اجرای حکم که مرحله نهایی پرونده است معمولا صلح به ندرت امکان پذیر است ولی با ایجاد شعبه ویژه صلح ذات البین در اجرا برای احکام ماهانه دو هزار پرونده به منظور اجرای حکم به مجتمع اجرای احکام شوراها ارسال می شود که از این تعداد حداقل 200 پرونده در ماه به صلح و سازش منجر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *