رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازخوانی حمله نارنجکی به خانه فرمانده حفاظت سپاه/روایت سردار گرجی‌زاده از اخراج یک کارمند سپاه/ جزئیات شهادت محافظ رئیس جمهور سابق

9:16 - 09 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۶۲۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-سپاه حفاظت انصار المهدی (عج) که زیر مجموعه سپاه پاسداران بشمار می‌رود در اوایل انقلاب شکل گرفت.
بازخوانی حمله نارنجکی به خانه فرمانده حفاظت سپاه/روایت سردار گرجی‌زاده از اخراج یک کارمند سپاه/ جزئیات شهادت محافظ رئیس جمهور سابق-گروه سیاسی: سپاه حفاظت انصار المهدی (عج) که زیر مجموعه سپاه پاسداران بشمار می‌رود در اوایل انقلاب شکل گرفت و ماموریت خود را آغاز نمود، مرکز فرماندهی سپاه انصار در خیابان پاستور تهران واقع شده و حفاظت از شخصیت های عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی ایران و اماکن حیاتی و حساس از طرف سپاه پاسداران بر عهده سپاه انصارالمهدی (عج) گذاشته شده است.

نحوه شکل گیری سپاه حفاظت

دشمنان انقلاب اسلامی نیز از همان ابتدای شکل گیری انقلاب به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بودند، در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اولین اقدام دنبال شده توسط استکبار به سرکردگی آمریکا تجزیه طلبی و فعال کردن قومیت ها از جمله ایجاد شکاف بین مردم گنبد، خوزستان و کردستان بود.

این شکاف های ایجاد شده تقریباً بخشی از کشور را درگیر مسائل خود می کرد، برای مثال در غائله های گنبد، خلق سلمان در تبریز و شیخ شبیر خاقانی در خوزستان و یا بحث کردستان، ذهن و فکر همه مجموعه های نوپا و تولد یافته کشور درگیر شرایط کشور و قومیت ها شده بود.

  همزمان با این حرکات، اقدامات تروریستی و ترور شخصیت های عالی رتبه و ائمه جمعه بزرگ ایران از جمله؛ شهید دستغیب، شهید مدنی، شهید صدوقی، شهید اشرفی اصفهانی و شهید قاضی صورت گرفت.

در آن زمان دو کودتای نوژه و تلاش برای براندازی مربوط به قطب زاده که موضوع ترور حضرت امام را مطرح می کردند صورت گرفت و بعد از آن نیز یعنی سال 59 جنگ تحمیلی آغاز شد.

در این مرحله کار بسیار سخت شد؛ انفجار حزب جمهوری اسلامی ایران برای دگرگونی یک کشور کفایت می کرد، اما حضرت امام با درایت، توجه و آرامش و اخلاص خود توانستند ایران را از این چالش بسیار بزرگ، به سلامت بیرون آورند. در آن مقطع یعنی سال 58 امام خمینی (ره) فرمان صدور حفاظت را به این شرح صادر کردند: «پاسداران انقلاب و رؤسای آنان موظف هستند از این شخصیت های ارزنده انقلابی حفاظت کنند و رفت و آمدهای مشکوک را تحت نظر بگیرند اگر چه خود آنان راضی نباشند.»

ایران توان آموزش حفاظت در سطح دنیا را دارد

ایران در حال حاضر از نظر تجهیزات در نقطه ای قرار دارد که به بخش زیادی از تجهیزات سطح دنیا نیازی ندارد و همچنین امروز می توان گفت کشورمان توان آموزش حفاظت در سطح دنیا را نیز دارد.

در همین زمینه سردار گرجی زاده فرمانده حفاظت سپاه انصارالمهدی(عج) از درخواست برخی از کشورها برای همکاری با ایران در این عرصه حفاظت خبر داد و افزود: به کشورهای دوستی که از ما درخواست داشتند، کمک کرده ایم و یک نمونه از آن سوریه است که با اعزام برخی دوستان اطلاعات و تجربیات خود را منتقل کردیم.

تعداد شهدای حفاظت سپاه از ابتدای انقلاب تاکنون

به گفته ی سردار خوش نواز فرمانده سابق سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) در مقطع بین سال های 58 تا 67  یک سوم سازمان حفاظت شهید شدند.

  فرمانده سابق سپاه حفاظت انصارالمهدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد شهدای حفاظت سپاه از ابتدای انقلاب تاکنون چندی پیش گفته بود: در مجموع تا زمان حاضر 300 شهید داده ایم.

آیا محافظت از شخصیت‌ها در خارج از کشور برعهده سپاه حفاظت است؟

سردار خوش نواز در مورد نحوه حفاظت از شخصیت ها در خارج از کشور همچنین گفت: در خارج از کشور سازوکار دیگری دارد. وقتی مهمان می‌آید با خود محافظ می‌آورد اما با سازوکار ما، اگر از ایران نیز هیئتی برود با سازوکار آنها هماهنگ می شویم البته تمهیداتی خاص نیز برای خود داریم.

وی ادامه داد: کشور مقصد برای ما بیگانه است، بنابراین همکاران سپاه حفاظت برای استفاده از تمام ظرفیت ها و برای حفاظت بهتر چند روز قبل به آن کشور سفر می کنند، البته سفیر ایران در آن کشور نیز توجیه است و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم.

 شهادت محافظ رئیس جمهور سابق در سیستان و بلوچستان

پس از سفر رئیس جمهور سابق به سیستان و بلوچستان خبرهایی مبنی بر سوقصد به وی و شهادت یکی از محافظانش منتشر شده بود در همین زمینه فرمانده سابق سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) گفته بود: حادثه سیستان مربوط به شخص احمدی‌نژاد نبود. موضوع مربوط به یک منطقه دیگر بود. رئیس جمهور پس از ورود به استان، به تمام شهرها و برخی بخش‌ها و دهات این استان سفر کرد، ما باید همکاران خود را با توجه به نوع مسئولیتمان به منطقه گسیل می‌کردیم، بنابراین محافظان رئیس جمهور که به یکی از مناطق مورد بحث رفته بودند زمان مراجعه از یک منطقه به منطقه دیگر، با اشرار آن منطقه درگیر شدند که این درگیری منجر به شهادت یکی از همکاران شد.

روایت سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده از اخراج یک کارمند سپاه

سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده، فرمانده حفاظت سپاه طی سخنانی در همایشی که به مناسبت پنجم دی ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر واگذاری ماموریت امنیت پرواز و حفاظت هواپیمایی به سپاه برگزار شد با تاکید بر حفظ اخلاق در حوزه امنیت، با بیان اینکه یک نیرو را اخراج کردیم چون آلبوم خانوادگی فردی را به اطلاعات سپاه آورده بود تا از آن اطلاعات استخراج کند، تصریح کرد: ما بدون حکم به هیچ خانه ای وارد نشدیم، حتی سه بار به منزل من با نارنجک حمله کردند ولی ما برای دستگیری عامل آن حتی وارد مدرسه هم نشدیم.

کشف اسلحه جاسازی شده در کفش

فرمانده حفاظت سپاه انصارالمهدی(عج) در تشریح یکی از عملیات های سپاه حفاظت چندی پیش گفته بود: در یکی از ماموریت‌های گذشته یکی از تروریست‌ها سلاحی را با مهارت زیاد در کفش خود جای داده بود که مامورین ما آن را کشف کرده و این مهارت ماموران ما برای آنها جالب بود.

وی در خصوص کمک های مردمی در ایجاد امنیت خاطرنشان کرد: در یکی از پروازها، یکی از مسافرین که خارجی بود استرس زیادی داشت و مهماندار پرواز هم که طبیعتا وظیفه امنیتی ندارد، روی او زوم کرده بود و با کمک او اقدامی تروریستی خنثی شد.


مجتبی
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
احسن به شما دلاور مردان خدا قوت ...
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
خداحفظشان کنه واقعا خوشا به غیرت و کارآمدی بسیار بالای آنها دراین اوضاع وحشتناک منطقه ما مردم که با امنیت بالا و خیال راحت شب روز پی زندگی خود هستیم فرزندان راستین ایران با سلابت و اقتدار چتر امنیت را بر روی کشور گسترانده اند محبا و روحشان شاد که در راه امنیت مردم (شیعه سنی کلیمی مسیحی ارمنی زرتشتی.و....)جانشان را فدا میکنند
علی
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
ماقدردان زحمات همه ی عزیزان نظامی وانتظامی هستیم وخداوندحفظشان کند.آسایش امروزمانتیجه ی زحمات شبانه روزی آنهاست.من دستشان رامی بوسم وعرض ارادت خدمتشان دارم.حق یارشان باد.
رضا
|
-
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
سلام روزپنجم دی رابه تمامی حافظان امنیت بویژه سپاه انصارالمهدی (عج)تبریک می گویم وبرای همه عزیزان آرزوی سلامتی وموفقیت درانجام مأموریت هادارم وخرسندشدم ازتدبیرودرایت حضرت امام رحمة اله که بااین حرکت زحمات مردم رادرحفظ وتداوم انفلاب بی ثمرنگذاشتن ایکاش مانیزدرک درستی ازولایت زمان و..داشتیم.
رضا
|
-
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
بسم اللّه النّور خدا قوّت به همه پاسداران حریم ولایت و مرزهای میهن اسلامی مان، خسته نباشید، خدا پشت و پناهتان. اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج و العافیة.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
سلام . خدایی مرحبا به غیرت و پشتکار این فرزندان میهن که پاسدار ایران عزیز هستند. و کور باد بدخواهان این سرزمین
مهدی
|
-
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
خداوند رحمان حافظ این عزیزان باشد که امنیت را بی منت به همه ما هدیه نمودند یاد شهیدان این نیرو بخیر وروحشان با سالار شهیدان محشور
فرهادروشن
|
-
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
خداقوت دلاورمردان اجرتان با خداوند کریم ما امنیت را بر هر چیز دیگری ترجیح می دهیم وممنون از رهبری مقتدر اقای سید علی خامنه ای وبرادران سپاه که امنیت را مدیون انها هستیم
علی
|
-
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
شمایدالله هستیدخداحفظتان کند
محسن
|
-
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
0
درود براین دلاوران بی ادعا
سجاد
|
-
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
0
0
درود خدا برشما غیور مردان و سردار گرجی زاده همرزم شهید علی هاشمی
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *