رژیم صهیونیستی مانع خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای

12:47 - 24 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۴۵۱
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: غلامحسین دهقانی خطاب به همتایان خود از دیگر کشورهای جهان گفت: رژیم نژاد پرست صهیونیستی مانع اصلی شکل گیری خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای است.

: غلامحسین دهقانی خطاب به همتایان خود از دیگر کشورهای جهان گفت: رژیم نژاد پرست صهیونیستی مانع اصلی شکل گیری خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای است.

به گزارش ، غلامحسین دهقانی در کمیته خلع سلاح مجمع عمومی با موضوع خلع سلاح و امنیت بین المللی، تاکید کرد: تا زمانی که تفکر کسب امنیت بر اساس سلاح هسته ای مبنای دکترین نظامی برخی کشورهاست، سلاح هسته ای تهدیدی همیشگی ضد کل بشریت به شمار می رود.

وی افزود: این تسلیحات برای نگهداری در انبارها ساخته نشده اند بلکه برای هر یک از آنها استراتژی و طرح های جنگی تعریف شده وجود دارد که استفاده از آنها را تحت شرایط خاص مجاز می شمارد.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل گفت: محقق نشدن خلع سلاح هسته ای به علت پایبند نبودن مستمر کشورهای دارنده اینگونه تسلیحات است که با تعهدات حقوقی آنها طبق معاهده عدم گسترش سلاح های هسته ای(NPT) مغایرت دارد.

وی افزود: تا به امروز هیچ نشانه ای مبنی بر حرکت کشورهای دارنده سلاح هسته ای در مسیر اجرای تعهدات خلع سلاح آنها دیده نمی شود و این امر مایه نگرانی جدی است. دهقانی گفت: این کشورها شعارها و حرف هایی در حمایت از خلع سلاح هسته ای می زنند ولی در عمل کاملا بر خلاف گفته های خود رفتار می کنند که نه تنها سیاست مسئولانه ای نبوده بلکه نماد تزویر و دورویی است.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد: ضرورت دارد در اجلاس بازنگری NPT که بهار آینده در نیویورک برگزار خواهد شد، به موضوع پایبند نبودن به تعهدات خلع سلاح هسته ای به عنوان یکی از موضوعات با اولویت رسیدگی شود.

دهقانی ایجاد خاورمیانه عاری از تسلیحات کشتار جمعی را هدف بسیار مهم برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای صلح طلب منطقه دانست و گفت: با توجه به تهدید سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی ضد امنیت کشورهای منطقه، ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای از اهمیت و فوریت بیشتری بر خوردار است.

وی تاکید کرد: همه کشورهای این حوزه از ماهیت خطرناک و خشن رژیم صهیونیستی و شیوه رفتار رهبران این رژیم آگاه اند و می دانند که تجاوز، اشغالگری، نسل کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت ویژگی لاینفک این رژیم مسلح به سلاح هسته ای است.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل با اشاره به تجاوز اخیر اسرائیل به غزه گفت: رهبران نژاد پرست این رژیم در تجاوز اخیرشان به غزه نشان دادند که به راحتی انسانیت را زیرپا گذاشته و هنجارهای حقوق بین الملل بشردوستانه را نقض می کنند.

وی رهبران رژیم صهیونیستی را با هنجارهای حقوق بین الملل کاملا بیگانه خواند و افزود: چنین رژیمی مانع اصلی شکل گیری منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه است.

دهقانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در عین احترام به تعهداتش، مصمم است حقوق هسته ای خود از جمله حق غنی سازی را به طور کامل اعمال کند و این سیاست مبتنی بر برنامه ریزی بلندمدت برای تامین نیازهای کشور به انرژی است.

وی به تلاش برخی ها در ایجاد تردید در مورد تعهد ایران به عدم ساخت سلاح هسته ای اشاره کرد و گفت: برای اثبات این که آنها در اشتباه هستند، ایران در یکسال گذشته برای رفع برخی شبهات وارد مذاکرات جدی با کشورهای گروه پنج به علاوه یک شده است و مذاکره را تنها راه حل و فصل اختلافات می داند.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل همچنین گفت: کسانی که در مورد راه های دیگر فکر می کنند یا در اشتباهی بزرگ و یا به دنبال اجرای طراحی های جنگ طلبانه خود هستند.

دهقانی تاکید کرد: توافقی جامع به سود همه خواهد بود و لازم است طرف های مذاکره با جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت عمل کنند و واقعیات موجود را در نظر گیرند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *