راه اندازی آزمون جاده‌ای برای خودروهای تولید داخل

10:48 - 24 مهر 1393
کد خبر: ۱۱۴۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: امسال راه اندازی آزمون جاده ای برای خودروهای تولید داخل کشور برنامه های اولویت دار این سازمان است.

: رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: امسال راه اندازی آزمون جاده ای برای خودروهای تولید داخل کشور برنامه های اولویت دار این سازمان است.

به گزارش میزان، نیره پیروزبخت چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در بندرعباس اظهارداشت: درآزمون جاده ای، خودروها در شرایط مختلف آب و هوایی از جمله رطوبت، باران، گل و لای و شرایط جاده ای سنگی مورد آزمایش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر آزمون جاده ای در جمهوری اسلامی ایران اجرا نمی شود و فقط خودروهای تولید داخل پس از قبولی در شاخصهای 52 گانه استاندارد، تأیید می شوند ادامه داد: در این طرح خودروها پس از قبولی در آزمون جاده ای تأیید می شوند و به دست مصرف کننده می رسند.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر کشورهای دنیا آزمون جاده ای اجرا می شود اما در ایران که تولید کننده خودرو است طرح هنوز اجرایی نشده است افزود: هم اکنون اجزای خودرو به صورت جداگانه از جمله لنت، برف پاکن، موتور و شیشه مورد آزمایش قرار می گیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران اظهارداشت: اکنون همه خودروهایی که دارای پلاک هستند از نظر این سازمان دارای استانداردهای لازم هستند.

پیروزبخت تصریح کرد: تحول در نظام استاندارد سازی و پیاده کردن نظام استاندارد یکپارچه در کشور از دیگر برنامه های این سازمان در سال 93 است و یکپارچه سازی نظام استاندارد و از بین بردن موازی کاری تأثیر بسیار مهمی در توسعه تجارت و درآمد کشور دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *