رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهره‌برداری از فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تا پایان سال ۹۴

10:58 - 03 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۲۱۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از بهره‌برداری فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تا چهارماه آینده خبرداد و گفت: افتتاح این پروژه‌های عظیم، تحول بزرگی در بخش گازی شور ایجاد می‌کند.
بهره‌برداری از فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی تا پایان سال ۹۴به گزارش گروه سیاسی میزان، سردار عبادالله عبدالهی پس از امضای تفاهم‌نامه با استانداری کرمانشاه با اشاره به پروژه‌های عظیم نفت و گاز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) اظهار داشت: با راه‌اندازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، روزانه تا 52 میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت کنونی کشور افزوده می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: در حالی که کشورمان از توانایی‌های زیادی در حوزه نفت و گاز بهره می‌برد متاسفانه تا دو سال پیش روزانه 12 میلیون مترمکعب گاز از کشور ترکمنستان وارد می‌کردیم که با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به این بحث و اجرای پروژه‌های عظیم این روند متوقف شده است.

عبدالهی اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در سالیان اخیر و در کنار دولت طرحهای بسیار خوب و زیربنایی را اجرا کرد که مردم تا سالها میتوانند از ثمره آنها استفاده کنند.

وی اجرای 15 هزار طرح محرومیت‌زدایی را از جمله اقدامات این قرارگاه برشمرد و افزود: حضور در مناطق محروم و ساخت خانه بهداشت، خانه عالم، مدرسه، درمانگاه، غسالخانه و غیره همگی در راستای ارائه خدمت به هموطنان انجام شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) یادآور شد: در اجرای طرحها همواره سعی کرده‌ایم تا به گونه‌ای رفتار کنیم که افراد تا شعاع 70 کیلومتری نیز از آنها برخوردار شوند تا بدین ترتیب شهرکهای حاشیه‌ای را نیز تحت پوشش قرار داده باشیم.

عبدالهی به طرحهای اجرا شده یا در دست اجرا در استان کرمانشاه نیز اشاره و اظهار کرد: 21 پروژه از این دست داریم که با اجرای کامل آنها امیدواریم شاهد وضعیت بهتری در این استان باشیم.

وی یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرا را مهار آبهای سطحی عنوان و خاطرنشان کرد: کار با پیشرفت خوبی در حال اجراست که اگر موفق به اجرای آن شویم از خروج 10 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب در سال جلوگیری کرده‌ایم.

وی یادآور شد: مهار آبهای سطحی استان کرمانشاه یکی از مواردی بود که رهبر معظم انقلاب نیز در جریان سفر به این استان بر آن تاکید کردند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و با بیان اینکه استان کرمانشاه در بین پنج استان پایلوت برای این کار انتخاب شده است، گفت: قرار شده که یکی از شهرهای این استان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی انتخاب و کارهای لازم در آن صورت گیرد.

عبدالهی ابراز امیدواری کرد تا اقدامات صورت گرفته توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) باعث رفع محرومیت‌ها در کرمانشاه و به‌ویژه برطرف شدن مشکل اشتغال و بیکاری جوانان این استان شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *