عاملین فتنه 88 صلاحیت کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارند

8:26 - 03 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۱۰۴
خبرگزاری میزان-مجلس جایگاه افرادی است که برای حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند، بنابراین عاملین فتنه 88 صلاحیت نامزدی برای انتخابات مجلس و همچنین صلاحیت تصدی هیچگونه مسئولیتی را در نظام جمهوری اسلامی ندارند.
عاملین و ساکتین فتنه 88 صلاحیت کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارند-گروه سیاسی: قرآن مجید در آیه ۵ سوره ابراهیم میفرماید:  وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللّهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَاتٍ لِّكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ: و در حقيقت، موسى را با آيات خود فرستاديم [و به او فرموديم‏] كه قوم خود را از تاريكيها به سوى روشنايى بيرون آور، و روزهاى خدا را به آنان يادآورى كن، كه قطعاً در اين [يادآورى‏]، براى هر شكيباىِ سپاسگزارى عبرتهاست.

ایام الله از روزهایی است که قوم و ملتی از ظلمات بیرون می آیند و به نورهدایت روشن می‌شوند وخداوند از پیامبرانش میخواهد این روزها رابه آنان مکررا یاد آوری کنند.

9 دی هرسال ،سالگرد حماسه مردم و بحق از ایام الهی است که باعنایات الهی شور و شعور مردم حق طلب با بصیرت به اندیشه های مقام معظم رهبری بپا خواستند و گمراهان را از ظلمات بی بصیرتی به نور بصیرت رهنمون ساختند.

گرامیداشت نه دی در شکرگذاری و قدرشناسی از حرکت اقیانوس بزرگ ملت در حمایت از اصول اسلام وانقلاب اسلامی است.

رهبر حکیم انقلاب اوایل شهریور ماه سال گذشته در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت گفتند: « مسئله فتنه و فتنه گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقایان وزرا باید همانگونه که در جلسه رأی اعتماد خود بر فاصله گذاری با آن تأکید کردند، همچنان بر آن پایبند باشند»

در اینجا به چند مورد از تاکید وزرا در جلسه رای اعتماد مبنی بر فاصله داشتن و عدم حضور در فتنه اشاره می کنیم:

* زنگنه وزیر نفت:
جنس ما با بچه‌های انقلاب و سپاه که بودند یکی هستند و همه به دنبال توسعه کشور هستیم. بر همین اساس با هرگونه اقدام غیرقانونی هنجارشکنانه که در سال 88 از 29 خرداد به بعد مخالف بوده هستم و هر رفتار ساختار شکنانه را مردود می‌دانم و محکوم می‌کنم.بعد از 29 خرداد و اعمال موضع رهبری، هیچ اقدامی خلاف منویات و نظریات رهبری انجام ندادم و هر آنچه که از نظر ایشان محکوم باشد از نظر من هم محکوم است. تبعیت از رهبری را شرط لازم در این دولت می‌دانم و هیچ اقدامی هم که مورد مخالفت رهبری باشد را انجام نمی‌دهم. اگر بدانم رهبری با بودنم در وزارت نفت حتی ته ذهنشان تکدر داشته باشند لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم که کنار روم، چون آمده‌ام کمکی به کشورم کمک کنم.

*حجه الاسلام علوی وزیر اطلاعات:
مرزبندی وزارت در هر زمینه ای از جمله خودی و غیر خودی، دوست و دشمن، فتنه و انحراف  سازه ای از مهندسی مقام معظم رهبری خواهد بود که برای ما نقشه ی راه و حجت شرعی است.

 * واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
این چیزی که مد شده از همه می پرسند سال 88 کجا بودید. من عضو هیچ ستادی نبودم. در ارتباط با بحث فتنه بنده به برخی عملکرد جناب آقای احمدی نژاد انتقاد داشتم که برای ایشان فرستادم. آنچه که برای من مهم است اصل قانون هست و تبعیت از رهبری را وظیفه خودم می دانم.

*آخوندی وزیر راه و شهر سازی:
اگر می خواهید از موضع رسمی بیان شود باید بگویم وقتی شورای نگهبان فردی را تایید می کند و یا صحت انتخابات را اعلام می کند این جنبه قطعی و رسمی دارد و چطور می توانیم کار غیرقانونی انجام دهیم؛ حتی برای یک لحظه نیز از قانون تخطی نکردیم همواره قانون مدار بودیم و کسی که می خواهد به عنوان وزیر معرفی شود و باید رای اعتماد نمایندگان را اخذ کند معلوم است که به انقلاب، رهبری و نظام اعتقاد دارد و نمی دانم این چه سوالی است که مطرح می شود.

بر این اساس داوطلبان نامزدی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز باید مرز و ارتباط خود را با فتنه و خطوط قرمز نظام مشخص کنند.

عاملین فتنه 88 صلاحیت کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارند

محمدحسین قدیری ابیانه از فعالان سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی میزان با اشاره به ضرورت مرزبندی شفاف داوطلبان انتخاباتی با فتنه‌گران سال 88، اظهار کرد: فتنه گران سال 88 تفاوت 11 میلیونی آراء را برنتافتند و نشان دادند که هیچ اعتقادی به جمهوریت نظام و مردم سالاری دینی ندارند.

وی ادامه داد: قانون‌شکنان فتنه 88 ثابت کردند که هیچگونه تعهدی به مراجع قانونی و ذیصلاح کشور در امر انتخابات ندارند و با اعمال و رفتار آشوب طلبانه خود، امید ناامید شده دشمن را زنده کردند.

دیپلمات سابق کشورمان تصریح کرد:کسانی که در رابطه با فتنه 88 که مورد پشتیبانی دشمنان قسم خورده نظام بود و به تعبیر مقام معظم رهبری کشور را تا لبه پرتگاه بردند، حمایت کردند، شرایط لازم برای ورود به مجلس را ندارند.

قدیری ابیانه بیان داشت: مجلس جایگاه افرادی است که برای حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند، بنابراین عاملین فتنه 88 صلاحیت نامزدی برای انتخابات مجلس و همچنین صلاحیت تصدی هیچگونه مسئولیتی را در نظام جمهوری اسلامی ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا باید یکی از معیارها و ملاک‌های شورای نگهبان برای احراز صلاحیت‌ کاندیداهای انتخاباتی، مرزبندی اشخاص و جریان‌های سیاسی با فتنه سال 88 باشد و بی‌تردید افراد و جریان‌هایی که حتی از فتنه نامیدن حوادث هنجارشکنانه و قانون‌ ستیزانه سال 88 اجتناب می‌کنند، نمی‌توانند مورد تایید باشند.   

 روایت رهبر معظم انقلاب از خطاهای "جبران ناپذیر" سال 88


انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *