رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انصاری: سال آینده سال مهمی برای کشور است

15:54 - 02 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۰۰۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان-معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: سال آینده سال مهمی برای کشور است و امیدواریم مجلسی توانا فضایی شاداب به گونه ای شکل بگیرد که ایفای نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان با سرعت بیشتری انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور که امروز(چهارشنبه) برای ثبت نام جهت کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده بود پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جایگاه مجلس خبرگان جایگاه بسیار رفیعی است و مجلس خبرگان لنگرگاه اطمینان مردم و مهمترین حلقه مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: پس از ارتحال امام خمینی (ره) بسیاری از غربی ها پیش گویی هایی مبنی بر وجود اختلاف در کشور می کردند اما ما شاهد بودیم فاصله بسیار کوتاهی مجلس خبرگان به ایفای نقش پرداخت و با انتخاب جانشین امام نگذاشت خلاء رهبری در کشور احساس شود.

انصاری در ادامه به امنیت انتخابات مجلس اشاره کرد وگفت: مجلس شورای اسلامی مجلسی اثر گذار است که مرکز همه قدرتها است و به تعبیر امام خمینی در راس امور قرار دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به شرایط آشوب زده منطقه و امنیتی که در کشور ما برقرار است امیدواریم در دولت یازدهم بتوانیم بر اساس سیاستهای کلی ترسیم شده از سوی رهبری زمینه اجرایی شدن برجام را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: سال آینده سال مهمی برای کشور است و امیدواریم مجلسی توانا فضایی شاداب به گونه ای شکل بگیرد که ایفای نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان با سرعت بیشتری انجام گیرد.

انصاری اظهار کرد: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری دولت برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 را مبتنی بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی تدوین کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به نقش شورای نگهبان در انتخابات اظهار کرد: امیدواریم همانطور که سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرده که مبنای شورا در بررسی صلاحیتها صرفا قانون است همین مسئله تحقق پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به بحثهایی که اخیرا در رابطه نظارت خبرگان بر رهبری مطرح شده است خاطر نشان کرد: این بحثها که اخیرا مطرح شده خیلی ضروری نیست و توضیحات کافی دراین زمینه در قانون آمده است و یکی از وظایف خبرگان این است که به استمرار شرایط رهبری اطمینان پیدا کند و این امر با نظارتهای میدانی و عملکردی تفاوت دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *