ثبت نام 619 نفر در انتخابات خبرگان و 5039 نفر در انتخابات مجلس

8:10 - 02 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۶۶۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-هفتمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
روز پایانی ثبت نام مجلس خبرگان آغاز شد-گروه سیاسی: هفتمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از 26 آذرماه آغاز شده تا دوم دی ماه ادامه دارد.

نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی که از 28 آذر آغاز شد تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت.

ساعت 17:00: محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین آمار ثبت نام کنندگان دو انتخابات پیش رو پرداخت و اظهار کرد: تا ساعت 16 امروز 731 داوطلب برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام 574 نفر قطعی شده و ثبت نام 157 نفر در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: از 731 فردی که برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند 19 نفر خانم هستند و 231 نفر از آنها نیز امروز ثبت نام کرده اند.

مقیمی در ادامه به آمار ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: تا ساعت 16 امروز 5 هزار و 574 نفر برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام 4 هزار 895 نفر تکمیل شده و ثبت نام 679 نفر نیز در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: از 5هزار و 574 نفری که برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند 455 نفر خانم هستند و هزار و 417 نفر نیز امروز ثبت نام خود را انجام داده اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: تمدید مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات خبرگان فقط تا ساعت 24 امروز است و این مهلت برای فردا تمدید نمی شود.

ساعت 16:10: مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور که امروز(چهارشنبه) برای ثبت نام جهت کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان به ستاد انتخابات وزارت کشور آمده بود پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جایگاه مجلس خبرگان جایگاه بسیار رفیعی است و مجلس خبرگان لنگرگاه اطمینان مردم و مهمترین حلقه مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است.( برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 15:30: سیامک ره پیک سخنگو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات دقایقی پیش از روند ثبت نام کاندیداهای انتخابات بازدید کرد.

ساعت 14:00: دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: شمار داوطلبان برای ثبت نام در مجلس خبرگان رهبری به 660 نفر و مجلس شورای اسلامی به 5278 رسید.


وی ادامه داد: ثبت نام تا ساعت 18 امروز تمدید شد،در ستاد وزارت کشور تا هر ساعتی که داوطلب داشته باشیم ثبت نام صورت میگیرد.


ساعت 13:20: حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین آمار مربوط به ثبت نام کنندگان دوانتخابات پیش رو پرداخت و اظهار کرد: تا کنون 619نفر برای انتخابات مجلس خبرگان کاندیدا شده اند که از این تعداد10 نفر آنها خانم هستند.

وی ادامه داد: مسن ترین فرد ثبت نام کننده برای انتخابات مجلس خبرگان دارای 92 سال سن و کم سن ترین ثبت نام کننده برای این انتخابات دارای 23 سال سن است.

قائم مقام وزارت کشور بیان داشت: تا کنون برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز 5039 نفر داوطلب شده اند که از این تعداد 410 نفر از آنها خانم هستند.


ساعت 12:50: محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان که پیش از ظهر امروز با مراجعه به ستاد انتخابات کشور جهت کاندیداتوری در پنجمین دوره مجلس خبرگان ثبت نام کرده بود با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رکن رکین نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است که کارآمدی آن در فراز و نشیب های دوره های مختلف برای ناظران منصف به اثبات رسیده است.

وی ادامه داد: جایگاه مجلس خبرگان هم در ارتباط تنگاتنگی که با این رکن اساسی نظام دارد آشکار می شود.

اسماعیلی ولایت فقیه را نماد وحدت دانست و بیان داشت: همانطور که ولایت فقیه نماد وحدت است مجلس خبرگان هم بایدتبلور همدلی و همزبانی همه طیف ها و گرایشهای داخل نظام باشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: جایگاه مجلس خبرگان لنگر ثبات نظام و نقطه امید مردم است و کارکرد آن حلقه وصل مشروعیت ومقبولیت و مظهر یگانگی جمهوریت و اسلامیت است.

وی در ادامه با اشاره به علت ثبت نام خود در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان گفت: من به عنوان کسی که خود را مدیون انقلاب اسلامی می دانم داوطلب ثبت نام جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه تهران شده ام.

وی ادامه داد: البته در دوره قبل یعنی سال 85 هم من در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کردم و به عنوان نخستین فرد غیر معمم وارد چرخه رقابت در انتخابات خبرگان شدم.

اسماعیلی تصریح کرد: مجلس خبرگان می تواند با حفظ اصول و پا فشاری بر معیارهای قدرت فضای تامل و گفتگو با طیف های مختلف مردم و نخبگان را فراهم آورد و این مجلس باید تمام توان خود را صرف صیانت از ولایت فقیه کند.( برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)


ساعت 11:50: محسن اسماعیلی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابی کشور جهت کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 11:30: حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده فعلی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز که امروز(چهارشنبه)جهت ثبت نام برای کاندیداتوری در هر دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرده بود با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال بروز یک فتنه به واسطه انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: جایگاه مجلس خبرگان و شخصیتهایی که در آن ثبت نام می کنند به قدری بالا است که بعید است فتنه ای در آن رخ دهد.

وی ادامه داد: اگر کسانی بخواهند از فضای انتخابات مجلس خبرگان سواستفاده کنند قطعا شکست می خورند.( برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 10:40: غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس هفتم دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

 گفتنی است، چندی پیش حداد عادل به عنوان سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان منصوب شد.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 9:40: در آخرین روز ثبت‌نام از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نماینده آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور به نمایندگی از وی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

آیت‌الله صدیقی از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

ساعت 9:30: حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین آمار ثبت نام کنندگان دو انتخابات پیش رو اظهار کرد: تا این لحظه 503 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام 442 نفر تکمیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین تا این لحظه 4217 نفر هم برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام 4022 نفر از آنها تکمیل شده است و 188 نفر نیز در حال ثبت نام هستند.

امیری در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز آخرین روز ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان است، متقاضیان ورود به این مجلس باید توجه داشته باشند که امکان تمدید مهلت زمان ثبت نام وجود ندارد.

سخنگوی وزارت کشور اظهار کرد: از 503 داوطلب ثبت نام کرده برای مجلس خبرگان 6 نفر خانم هستند.

وی ادامه داد: همچنین در میان داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان 26 نفر دارای مدرک کارشناسی 60 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 60 نفر دارای مدرک دکتری و 260 نفر هم صرفا مدرک حوزوی دارند.

امیری در ادامه به جزئیات آمار داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس هم اشاره کرد و بیان داشت: از 4029نفری که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند 382 نفر خانم هستند.

وی ادامه داد: بالاترین سن ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس 75 سال و پایین ترین سن داوطلبان ثبت کرده برای انتخابات مجلس 29 سال بوده است.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: تا دیروز 9 نفر از اقلیتهای مذهبی برای ثبت نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات کشور و فرمانداریهای مرکز استانها مراجعه کرده اند.

امیری خاطر نشان کرد: از میان داوطلبان مجلس شورای اسلامی 3045نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 8:45: پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرایطی در حال سپری شدن است که تا این لحظه 4 چهره شاخص با مراجعه به ستاد انتخابات کشور اقدام به ثبت نام کرده اند.

بر اساس این گزارش،علیرضا زاکانی، طیبه صفایی نماینده مجلس هشتم، مجتبی رحماندوست نماینده فعلی مردم تهران در مجلس و سوسن صفارودی معاون امور بین الملل مرکز امور زنان و خانواده در دولت دهم و همسر محمد علی رامین از جمله چهره های شاخصی هستند که تا این لحظه برای ثبت نام جهت کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرده اند.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)


در روز ششم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چند نفر حضور پیدا کردند؟

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور دقایقی قبل با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان داوطلبان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا ساعت16 امروز 474 داوطلب برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند که از این تعدد ثبت نام 384 نفر کامل شده و ثبت نام 92 نفر در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: از میان داوطلبان مجلس خبرگان 6 نفر زن و 469 نفر مرد هستند.

مقیمی در ادامه به آمار ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: تا ساعت 16 امروز 3 هزار و 910 نفر برای کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام 3 هزار و 344 نفر تکمیل شده و ثبت نام 566 نفر در حال تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: از میان داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی 286 نفر زن و 3 هزار و 69 نفر مرد هستند.


برای خواندن اخبار  روز ششم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اینجا کلیک کنید

در روز پنجم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چند نفر حضور پیدا کردند؟

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تا ساعت 15 و 40 دقیقه -دوشنبه- دو هزار و 702 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و 350 نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.
وی افزود: از تعداد 350 داوطلب مجلس خبرگان رهبری، نام نویسی 262 نفر تکمیل و مابقی در حال تکمیل است.
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: همچنین از تعداد دو هزار و 702 داوطلب مجلس شورای اسلامی 176 نفر بانوان بودند.
مقیمی خاطرنشان کرد: تا کنون پنج نفر از بانوان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند.

برای خواندن اخبار  روز پنجم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اینجا کلیک کنید

در روز چهارم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چند نفر حضور پیدا کردند؟

محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون 235 داوطلب برای نامزدی پنجمین دوره نامزدی مجلس خبرگان و 1609 داوطلب برای کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

برای خواندن اخبار  روز چهارم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اینجا کلیک کنید


در روز سوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چند نفر حضور پیدا کردند؟
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تا کنون 845 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و 147 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ثبت نام 421 نفر از داوطلبان مجلس و 94 نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تکمیل شده و مابقی در حال تکمیل است.

برای خواندن اخبار  روز سوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اینجا کلیک کنید

در روز دوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چند نفر حضور پیدا کردند؟
محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا ساعت 16 روز جمعه 86 نفر برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان مراجعه کرده اند که از این تعداد 68 نفر ثبت نامشان تکمیل و 18 نفر در حال طی کردن پروسه ثبت نام هستند.
برای خواندن اخبار روز دوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اینجا کلیک کنید


در روز اول نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چند نفر حضور پیدا کردند؟

به گفته محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور تا ساعت 14  پنج شنبه 65 نفر برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.

برای خواندن اخبار روز اول نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اینجا کلیک کنید




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *