واریز 700 میلیارد تومان به حساب بانک‌ها/ قرارداد 2650 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی

11:59 - 25 تير 1393
کد خبر: ۱۱۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: قائم مقام صندوق توسعه ملی از انعقاد قرارداد عاملیت به مبلغ 2 هزار و 650 میلیارد تومان در 24 اردیبهشت ماه سال جاری با بانک‌ها خبرداد.

: قائم مقام صندوق توسعه ملی از انعقاد قرارداد عاملیت به مبلغ 2 هزار و 650 میلیارد تومان در 24 اردیبهشت ماه سال جاری با بانک ها خبرداد.

به گزارش ، قاسم حسینی در نشست مشترک دولت، مجلس و بخش خصوصی به ارائه گزارشی از عملکرد توسعه ملی پرداخت و گفت: قرارداد عاملیت به مبلغ 2 هزار و 650 میلیارد تومان در 24 اردیبهشت ماه سال جاری با بانک ها بسته شده است.

قائم مقام صندوق توسعه ملی ،افزود: 500 میلیارد تومان با بانک صنعت و معدن، 50 میلیارد تومان بانک گردشگری 300 میلیارد تومان بانک صادرات 100 میلیارد تومان بانک کارآفرین 200میلیارد تومان بانک پارسیان قرارداد عاملیت منعقد شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بانک ها گرفتار رتق و فتق طرح های پایان سال 92 هستند و به دنبال اخذ اعتبار برای طرح هایی که تا اسفند ماه سال گذشته برای ما ارسال کردند.

به گفته قائم مقام صندوق توسعه ملی در سه ماهه امسال 700 میلیارد تومان به حساب بانک ها واریز کردیم اما بانک ها هنوز وارد قراردادهای سال 93 نشده اند.

حسینی در خصوص منابعی که امسال تبدیل به ریال خواهد شد ،گفت: پیش بینی می کنیم 10 درصدی که باید تبدیل به ریال شود 3 هزار و 500 میلیارد تومان است که از این 3 هزار و 500 میلیارد تومان قرارداد 2 هزار و 650 میلیارد تومان آن منعقد شده است.

وی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات ارزی مشکلی نداریم گفت: در اساسنامه صندوق مصوب شده است که تسهیلات ارزی نباید در داخل تبدیل به ریال شود و صرف فاینانس داخلی شود بنابراین باید تجهیزات وارد شود و اگر قرار است بازپرداخت تسهیلات صندوق ریالی باشد باید مجلس اساسنامه صندوق را اصلاح کند.

قائم مقام صندوق توسعه ملی با بیان اینکه 24 میلیارد دلار ظرف دو سال فعالیت صندوق از منابع صندوق تا کنون مسدود شده و به طرح های تولیدی داده شده است ،گفت: از این 24 میلیارد دلار با توجه به مشکلات تحریم و مشکلات انتقال پول 8 میلیارد دلار اعتبارات اسنادی گزارش شده و 3 میلیارد دلار پرداخت شده است که این کار بزرگی است.

حسینی با اشاره به جلسه هفته گذشته هیأت امنای صندوق، گفت: در این جلسه مصوب شد که 18 میلیارد و 100 میلیون دلار برای سال جاری قرارداد منعقد کنیم که 4 میلیارد دلار آن به نیروگاه ها، 2 میلیارد دلار به صنعت فولاد، یک میلیارد دلار به حمل و نقل، 2 میلیارد دلار آن به بخش پتروشیمی و مابقی منابع به سایر طرح ها اختصاص یابد.

به گزارش خانه ملت، قائم مقام صندوق توسعه ملی با تأکید بر اینکه اگر مصوبه امروز به ما ابلاغ شود قرارداد آن را ابلاغ خواهیم کرد گفت: در حال حاضر مشکلی در پرداخت تسهیلات ارزی نداریم و تنها مشکل ما در دسترس نبودن برخی منابع است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *