آیت الله آملی لاریجانی به جمع داوطلبان خبرگان رهبری پیوست

8:00 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۱۸۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-ششمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
تاکنون چه کسانی به وزارت کشور آمده اند؟-گروه سیاسی: ششمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که از 26 آذرماه آغاز شده تا دوم دی ماه ادامه دارد.

نام نویسی داوطلبان نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی که از 28 آذر آغاز شد تا پایان روز جمعه چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت.

ساعت 16:45: در ششمین روز ثبت‌نام از کاندیداهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه با حضور در ستاد انتخابات کشور در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شد.

وی از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد.

ساعت 16:30: محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور دقایقی قبل با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان داوطلبان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تا ساعت16 امروز 474 داوطلب برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند که از این تعدد ثبت نام 384 نفر کامل شده و ثبت نام 92 نفر در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: از میان داوطلبان مجلس خبرگان 6 نفر زن و 469 نفر مرد هستند.

مقیمی در ادامه به آمار ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: تا ساعت 16 امروز 3 هزار و 910 نفر برای کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ثبت نام 3 هزار و 344 نفر تکمیل شده و ثبت نام 566 نفر در حال تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: از میان داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی 286 نفر زن و 3 هزار و 69 نفر مرد هستند.


ساعت 15:50: حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

همچنین لطف اله فروزنده و حسینعلی شهریاری برای ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند.


ساعت 15:30:  آیت الله صادق آملی لاریجانی از طریق نماینده خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرد.

وی از حوزه انتخابیه مازندران داوطلب عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شده است.
آیت الله صادق لاریجانی در کارنامه خود علاوه بر فعالیت های علمی و ‏فقهی، یک دوره نمایندگی مردم مازندران در مجلس خبرگان را دارد.

ساعت 14:30: آیت الله محی الدین حائری شیرازی پس از ثبت نام جهت کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رهبر کلمه الفصل است یعنی وقتی سخنی را مطرح می کند اگر بعد از آن بگومگو ها ادامه یابد، این امر سستی نظام را به همراه می آورد و مجلس خبرگان انتخاب کننده چنین مقامی است.
حائری شیرازی تصریح کرد: خبرگان در هر اجلاسیه خود اینکه رهبری در کمال توانایی و درستی و بینش باشد را مطرح می کنند و پیرامون آن بحث می کنند و در ضمن قطعنامه پایانی هر اجلاسیه هم به آن اشاره می کنند.

وی  ادامه داد: بر اساس حسن ظن بزرگان و درخواست جامعه مدرسین، من از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان شدم.

حائری شیرازی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون بحثهای مطرح شده در رابطه با نظارت مجلس خبرگان بر رهبری اظهار کرد: واژه نظارت خبرگان بر رهبری در قانون های اساسی نیامده اما در کمیسیون هایی که مجلس خبرگان دارد محفوظ ماندن شرایط رهبری بررسی می شود.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)


ساعت 14:00: علی پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین آمار به دست آمده تاکنون 434 نفر داوطلب برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند که از این تعداد 73 نفر از صبح امروز این کار را انجام داده اند.

وی افزود: برای مجلس شورای اسلامی نیز تا کنون 3522 نفر ثبت نام کرده اند.

پورعلی مطلق با بیان اینکه ثبت نام  خبرگان فردا به پایان می رسد عنوان کرد: امیدواریم امسال آمارمان بیشتر از دوره قبل که 493 داوطلب برای حضور در مجلس خبرگان ثبت نام کردند را داشته باشیم. 

وی با اشاره به اینکه تا کنون 6 خانم برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند ادامه داد: 254 خانم نیز تا کنون برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 13:15: نماینده آیت الله محمد امامی کاشانی دقایقی قبل با حضور در ستاد انتخاب کشور به نمایندگی از وی برای کاندیداتوری در پنجمین دوره مجلس خبرگان ثبت نام کرد.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 13:01: حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پس از ثبت نام جهت کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس با حضو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از علل به سرانجام رسیدن برجام اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در ادامه با اشاره به دو انتخابات پیش رو گفت: پس از انقلاب اسلامی سطح مشارکت مردمی در انتخابات از سطح متوسط جهانی بیشتر بوده و امیدواریم در این انتخابات نیز شاهد سطح مشارکت مردمی بیشتری باشیم.

غفوری فرد در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون ائتلاف اصولگرایان گفت: کار پر حجمی برای ائتلاف اصولگرایان صورت گرفت و سرانجام شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تشکیل شد.

وی ادامه داد: من به عنوان دبیر کل جامعه اسلامی ورزشکاران و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اعلام می کنم که این دو تشکل با قدرت در ائتلاف اصولگرایان حضور پیدا می کنند.

غفوری فرد در پایان خاطرنشان کرد: اصولگرایان پس از تشکیل شورای مرکزی ائتلاف به ارائه لیست واحد برای انتخابات بسیار نزدیک شده اند.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)


ساعت 13:00: نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان گفت:منعی برای ثبت نام بانوان به عنوان داوطلب نمایندگی در انتخابات خبرگان وجود ندارد.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 12:10: حجت الاسلام علی فلاحیان وزیر اسبق اطلاعات پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من امروز توفیق داشتم که از حوزه انتخابیه خوزستان نامزد انتخابات مجلس خبرگان شوم.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 11:40: حسن غفورى فرد كه براى ثبت نام در انتخابات مجلس در صف طويل تشكيل شده حضور داشت، پس از آنكه عارف بدون نوبت براى ثبت نام مراجعه كرد، به جلوى ميز ثبت نام رفت و احوالپرسى گرمى با عارف و همسر وى انجام داد.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 11:30: آیت الله محمد علی موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز پس از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون ویژگی ها و شرایط لازم برای نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: فردی که نامزد انتخابات مجلس خبرگان می شود باید یک انسان صالح باشد که دغدغه انقلاب و اسلام و رهبری و ولایت را داشته باشد.

وی ادامه داد: نامزد مجلس خبرگان باید خادم مردم باشد و دغدغه مردم را داشته باشد و متوجه نگرانی های مردم هم باشد.

آیت الله موحدی کرمانی درپاسخ به سوالی پیرامون ثبت نام سید حسن خمینی برای انتخابات خبرگان گفت: انتخابات مجلس  خبرگان مراحلی دارد و من نمی دانم که وی این مراحل را سپری کرده یا نه؟

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در روزهای اخیر بحث شورای رهبری از سوی برخی مطرح شده است، بیان داشت: بحث شورای رهبری که اخیراَ مطرح شده بحث بی موردی است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات اخیر برخی اشخاص در رابطه با نظارت مجلس خبرگان بر رهبری اظهار کرد: مجلس خبرگان وظیفه نظارت بر شرایط رهبری را دارد و السلام.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 11:00: محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان دقایقی قبل با همراهی همسرش و محسن مهرعلیزاده رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت هشتم برای ثبت نام و کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 10:44: صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان پس از ورود به ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران مینی بر کاندیداتوری در کدام انتخابات و از کدام حوزه انتخابیه گفت: "فعلا چیزی نمی گویم و سورپرایز دارم."( برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 10:30: آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه یزد دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور جهت کاندیداتوری در پنجمین دوره مجلس خبرگان ثبت نام کرد.

ساعت 10:22:  حجت‌الاسلام احمد مازنی معاون سابق بنیاد شهید با حضور در ستاد انتخابات کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

ساعت 10:00: آیت الله موحدی کرمانی با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 9:55: سید محمد حسینی وزیر سابق وزارت ارشاد و محمد عباسی وزیر سابق وزارت ورزش و جوانان با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

ساعت 9:50:
ششمین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان و چهارمین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شرایطی در حال سپری شدن است که هنوز هیچ چهره شاخصی به ستاد انتخابات کشور مراجعه نکرده است.
نکته جالب و حاشیه دار ثبت نام امروز تلاش یکی از کاربران و مسئولان ثبت نام برای گرفتن مرخصی ساعتی و ترک محل ستاد انتخابات بود که با مخالفت مسئول ستاد انتخابات مواجه شد.( برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 9:40: علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین آمار مربوط به ثبت نام کنندگان پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت. 

وی اظهار کرد: تاکنون 372 داوطلب برای انتخابات خبرگان و 2903 داوطب برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

پورعلی مطق ادامه داد: امروز که ششمین روز ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان و چهارمین روز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی محسوب می شود تا کنون 67 نام نویسی به ثبت رسیده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور دیروز دوشنبه را شلوغ ترین روز ثبت نام داوطلبان انتخاباتی دانست و بیان کرد: دیروز دوشنبه بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان از روز آغاز ثبت نام تا کنون بوده است.

وی به فراوانی سنی داوطلبان انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بازه سنی 46 تا 50 سال 515 نفر، در بازه فنی 51 تا 55 سال 684 نفر، در بازه سنی 71 تا 75 سال 10 نفر و در بازه 30 تا 35 سال 486 نفر تا کنون ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در ادامه به مدارک تحصیلی ثبت نام کنندگان انتخابات دهمین دوره مجلس اشاره کرد و بیان داشت: از میان داوطلبان نام نویسی کرده برای انتخابات مجلس 443 نفر برای مدرک دکتری، 32 نفر دارای مدرک حوزوی و 161 نفر دارای مدرک لیسانس و مابقی هم فوق لیسانس هستند.

پورعلی مطلق در پایان خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان برای هر دو انتخابات پیش رو مربوط به حوزه انتخابیه تهران است و پس از آن ثبت نام کنندگان حوزه های انتخابیه اصفهان و قم بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.( برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)


ساعت 9:22: حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز امار و فناوری اطلاعات این قوه صبح امروز در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت و برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

ساعت 8:30: دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تا پایان روز گذشته (دوشنبه) تعداد داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به سه هزار و 195 نفر رسید.

علی پورعلی مطلق افزود: تا پایان روز گذشته 362 نفر در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان روز گذشته دو هزار و 833 نفر داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.

دببیر ستاد انتخابات کشور گفت: نام نویسی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری فردا به پایان می رسد و نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز تا روز جمعه ادامه دارد.

در روز پنجم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چند نفر حضور پیدا کردند؟

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: تا ساعت 15 و 40 دقیقه -دوشنبه- دو هزار و 702 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و 350 نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.
وی افزود: از تعداد 350 داوطلب مجلس خبرگان رهبری، نام نویسی 262 نفر تکمیل و مابقی در حال تکمیل است.
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: همچنین از تعداد دو هزار و 702 داوطلب مجلس شورای اسلامی 176 نفر بانوان بودند.
مقیمی خاطرنشان کرد: تا کنون پنج نفر از بانوان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند.
برای خواندن اخبار  روز پنجم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اینجا کلیک کنید

در روز چهارم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چند نفر حضور پیدا کردند؟

محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون 235 داوطلب برای نامزدی پنجمین دوره نامزدی مجلس خبرگان و 1609 داوطلب برای کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

برای خواندن اخبار  روز چهارم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اینجا کلیک کنید


در روز سوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چند نفر حضور پیدا کردند؟
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تا کنون 845 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و 147 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ثبت نام 421 نفر از داوطلبان مجلس و 94 نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تکمیل شده و مابقی در حال تکمیل است.

برای خواندن اخبار  روز سوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اینجا کلیک کنید

در روز دوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چند نفر حضور پیدا کردند؟
محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا ساعت 16 روز جمعه 86 نفر برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان مراجعه کرده اند که از این تعداد 68 نفر ثبت نامشان تکمیل و 18 نفر در حال طی کردن پروسه ثبت نام هستند.
برای خواندن اخبار روز دوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اینجا کلیک کنید


در روز اول نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چند نفر حضور پیدا کردند؟

به گفته محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور تا ساعت 14  پنج شنبه 65 نفر برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.

برای خواندن اخبار روز اول نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اینجا کلیک کنید




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *