روز شلوغ وزارت کشور به پایان رسید + فیلم

7:11 - 30 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۱۷۲۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.
خبرنگاران در صف تیم چک و خنثی رئیس جمهور/روحانی تا دقایقی دیگر در وزارت کشور حضور پیدا می کند-گروه سیاسی: پنجمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید

گزارش آنلاین خبرنگاران میزان را ادامه بخوانید:

ساعت 16:30: هاشمی رفسنجانی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روز بسیار مهمی است،  و ملت ما برای رقم زدن سرنوشت سال های آینده با توجه به فضای پسابرجام آماده می شود.

وی ادامه داد: هر دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی ‎ نقش مهمی را در سعادت کشور در آینده می توانند ایفا کنند و تحقق آن بستگی به آرای مردم دارد‎.

 هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مجلس خبرگان ستون و خیمه انقلاب اسلامی است‎، گفت: با برگزاری انتخابات مسئولیت بزرگی به دوش کسانی خواهد افتاد که مردم آنها را به عنوان امین خود شناخته‌اند.‎

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آیت الله خامنه‌ای مناسب‌ترین کسی بود که مجلس خبرگان پس از رحلت امام انتخاب کرد و ایشان هنوز با طراوات و با شادابی کارش را انجام می‌دهد.

وی در ادامه به نقش مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت:مجلس شورای اسلامی هم به لحاظ قانونگذاری و هم به لحاظ نظارت نقش بسیار مهمی دارد‎.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: سال‌های آینده با توجه به اوضاع منطقه و شرایط ناامنی منطقه‎ و حوادثی که به دنبال این ناامنی ها شکل خواهد گرفت سالهای بسیار مهمی برای ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه خدا را شکر می کنیم که امنیت داریم، اظهار کرد:‎ از نیروهای امنیتی و دفاعی و نظامی و اطلاعاتی‌مان که مواطب تحرکات افراد ناباب هستند تشکر می‌کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت:ما به اتکای رای مردم می‌توانیم به نیابت از رای مردم تصمیم بگیریم‎ و امانتی که مردم در اختیار ما می‌گذارند ضرورت وظیفه شناسی ما را ایجاب می‌کند. ‎

هاشمی رفسنجانی افزود:بسیاری از انقلابها در این مدت دچار مشکل شدند اما انقلاب ما به خوبی مسیر خود را تا کنون رفته و همچنان پیش می‌رود.‎

وی در پایان خاطرنشان کرد:مقام ولایت ما به حضرت حجت واگذار شده و تا ایشان به جامعه ما نظر دارد ما اندوهی نخواهیم داشت. (برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 16:00: اکبر هاشمی رفسنجانی به همراه دخترش برای ثبت نام در مجلس خبرگان رهبری وارد وزارت کشور شد.

ساعت 15:30: تیم حفاظت هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی قبل در ستاد انتخابات کشور مستقر شد.

همچنین قرار است تا دقایقی دیگر  هاشمی رفسنجانی به منظور ثبت نام جهت کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان وارد ستاد انتخابات کشور شود.

پیش از این خبرها حاکی از ثبت نام  هاشمی رفسنجانی توسط یکی از پسرانش بود.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)


ساعت 13:00: حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور دقایقی قبل طی گفت و گویی آخرین آمار ثبت نام کنندگان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ارائه کرد.

به گفته امیری تا قبل از ساعت 13 امروز(دوشنبه) 299 نفر برای انتخابات خبرگان نام نویسی کرده اند که از این تعداد 5 نفر خانم هستند.

قائم مقام وزارت کشور ادامه داد: از 5 خانم ثبت‌نام کرده برای انتخابات خبرگان، 3 نفر از حوزه انتخابیه تهران و 2 نفر از حوزه انتخابیه اصفهان اعلام داوطلبی کرده‌اند. 

امیری اظهار کرد: بیشترین فراوانی داوطلبان مجلس خبرگان از لحاط سنی در بازه 51 تا 58 قرار دارد.

سخنگوی وزارت کشور بیان داشت: از 299 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان، 30 نفر علاوه بر مدرک حوزوی دارای مدرک دانشگاهی دکتری هستند.

وی ادامه داد: استان تهران به لحاظ ثبت نام کنندگان در انتخابات خبرگان با 59 داوطلب در صدر قرار دارد و پس از آن استان های اصفهان و قم به ترتیب با 25 و 22 داوطلب در رده‌های بعدی قرار دارند.

امیری در ادامه به آخرین آمار ثبت نام کنندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و بیان داشت:تا ساعت 13 امروز(دوشنبه) 2355 داوطلب در سراسر کشور برای نامزدی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که 129 نفر آن ها خانم هستند.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی سنی ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس بین 41 تا 55 و کمترین فراوانی سنی بین 30 تا 45 است.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 12:00: آیت الله محسن قمی در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت کشور اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری تبلور توأمان اسلامیت و جمهوریت نظام است و فقهای آن تماماَ مورد اعتماد ملت هستند.

وی با بیان اینکه خبرگان رهبری از جنجال های جناحی همواره به دور بوده اند، عنوان کرد: حضور من در ثبت نام پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان به دلیل توصیه امام و همچنین درخواست تعدادی از خانواده های شهدا بوده است.

آیت الله قمی با بیان اینکه وظیفه خبرگان تقویت اصل رهبری است، عنوان کرد: مجلس خبرگان مجلس لحظه هاست زیرا درلحظه های حساس تصمیمات حیاتی می گیرد و به همین دلیل نمایندگان آن نیز باید بصیر و تطمیع ناپذیر باشند.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 11:45: فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز ثبت نام کرد.

ساعت 11:30: حجت الاسلام ابوالحسن حقانی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ع) پیش از ظهر امروز به نیابت از آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در فرمانداری قم حاضر و کاندیدای مجلس خبرگان شد.

ساعت 11:14: علی پورعلی مطلق گفت: از تعداد 249 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری 9 نفر امروز نام نویسی کردند.

وی ادامه داد: همچنین از تعداد هزار و 766 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی، 85 نفر امروز نام نویسی کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور از داوطلبان خواست قبل از مراجعه برای نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نسبت به تهیه مدارک لازم اقدام کنند تا نام نویسی آنان با سرعت بیشتری انجام شود. (برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)


ساعت 11:00: ستاد انتخابات وزارت کشور امروز (دوشنبه) شلوغ ترین و پر ازدحام ترین روز خود از ابتدای شروع ثبت نام های انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تا کنون را می گذراند.

این ازدحام به حدی است که علاوه بر مشغول بودن تمامی باجه های ثبت نامی، چهل صندلی انتظار داوطلبان برای آغاز ثبت نام نیز پر شده است.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 10:35: آیت الله محسن قمی، عباسعلی اختری(برادر آِیت الله اختری)، احمدی بی غش نمانده دوره هشتم مجلس، موسی الرضا ثروتی و سید علی طاهری نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی از جمله افراد شناخته شده ای بودند که از صبح امروز تاکنون با حضور در ستاد انتخابات کشور برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 10:00: پنجمین روز ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان و سومین روز نام نویسی داوطلبان شرکت در مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز در حالی آغاز شده که پس از حضور رئیس جمهور در وزارت کشور و نام نویسی وی به عنوان داوطلب حضور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان، خیل عظیم داوطلبان شرکت در انتخابات اسفند ماه راهی ستاد انتخابات وزارت کشور شده اند.
حضور داوطلبان از صبح امروز به حدی بوده که در حال حاضر هیچ یک از باجه های ثبت نام نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی خالی نیست و متصدیان هر یک از این سی باجه، مشغول نام نویسی داوطلبان آقا و خانم هستند.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 9:15: حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع مطرح شده درباره ورود برخی افراد برای بمب گذاری در سه نقطه از کشور صحت ندارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته برنامه ریزی کرده بودند که اقداماتی راانجام دهند ولی قبل از اقدام جلوی آنها گرفته شد.

ذوالفقاری ادامه داد: دشمنان یک سری اهدافی را تعیین کرده اند از آن سوی مرزها ولی قبل از وارد شدن عملیات آنها خنثی شد و تجهیزات آنها ضبط شد.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: از ابتدای امسال فقط دومورد تهدید وجود داشته است، در ایام اربعین تهدیداتی از آن سوی مرزها داشتیم.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 9:00 روحانی پس از ثبت نام برای نامزدی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران گفت: کشور ما کشور قانون است‎ گفت:  شورای نگهبان بدون تردید بر اساس قانون عمل خواهد کرد‎، اگر خدای نکرده در گوشه ای از اجرا تخلف باشد این دولت با شدت برخورد خواهد کرد‎.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 8:30 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری با همراهی حسین فریدون و محمد نهاوندیان دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

رئیس جمهوری از حوزه انتخابیه استان تهران داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شد.

روحانی در حال حاضر نیز نماینده مردم استان تهران در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.(برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

ساعت 8:00  حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور و همچنین بابک دین پرست رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، به سالن کنفرانس وزارت کشور  آمدند و پس از احوالپرسی، مشکلات و مسائل خبرنگاران در چند روز گذشته را جویا شدند.


ساعت 7:00 
 از خبرنگاران حاضر در محل ستاد انتخابات کشور, محل ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی, خواسته شده بود که امروز ساعت 6:30 صبح برای چک و خنثی دوربین  و وسائل خود در محل وزارت کشور حاضر شوند اما تا این لحظه تیم چک و خنثی رئیس جمهور  کار خود را آغاز نکرده اند و خبرنگاران در مقابل درب وزارت کشور منتظر هستند، که این موضوع با توجه به برودت هوا اعتراض خبرنگاران را برانگیخته است. (برای خواندن کامل خبر اینجا کلیک کنید)

در روز چهارم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چند نفر حضور پیدا کردند؟

محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور دقایقی پیش با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون 235 داوطلب برای نامزدی پنجمین دوره نامزدی مجلس خبرگان و 1609 داوطلب برای کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

برای خواندن اخبار  روز چهارم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اینجا کلیک کنید


در روز سوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چند نفر حضور پیدا کردند؟
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تا کنون 845 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و 147 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ثبت نام 421 نفر از داوطلبان مجلس و 94 نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تکمیل شده و مابقی در حال تکمیل است.

برای خواندن اخبار  روز سوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و اولین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اینجا کلیک کنید

در روز دوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چند نفر حضور پیدا کردند؟
محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که تا ساعت 16 روز جمعه 86 نفر برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان مراجعه کرده اند که از این تعداد 68 نفر ثبت نامشان تکمیل و 18 نفر در حال طی کردن پروسه ثبت نام هستند.
برای خواندن اخبار روز دوم نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اینجا کلیک کنید


در روز اول نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چند نفر حضور پیدا کردند؟

به گفته محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور تا ساعت 14  پنج شنبه 65 نفر برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند.

برای خواندن اخبار روز اول نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اینجا کلیک کنید




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *