رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یارانه آذرماه فردا واریز می‌شود/ ضعف در اطلاع‌رسانی و سردرگمی مردم

8:34 - 25 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۹۹۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - سازمان هدفمندی یارانه ها بعد از 5 روز سکوت و عدم اطلاع رسانی در خصوص واریز یارانه سرانجام اعلام کرد که یارانه آذرماه سال جاری فردا واریز می شود.
یارانه آذرماه فردا واریز می‌شود/ ضعف در اطلاع‌رسانی و سردرگمی مردمبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، سکوت ایزدی مدیر عامل سازمان هدفمندی یارانه ها در خصوص زمان دقیق واریز یارانه ها در هر ماه سبب داغ شدن بازار شایعات و از سوی دیگر سردرگمی مردم شده است.

روز گذشته نیز رسانه های تصویری و مکتوب زمان های مختلفی از واریز یارانه نقدی آذرماه اعلام کردند که سکوت مسئولان و عدم اطلاع رسانی به موقع سبب بروز چنین معضلاتی می شود.

به طور کلی یارانه نقدی هر ماه با 5 روز تاخیر به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود اما مسئولان در برابر تاخیرها و حتی اعلام زمان دقیق واریز یارانه ها سکوت می کنند.

یارانه متوقف نمی شود
نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه نیز به زمان دقیق واریز یارانه اشاره نکرد اما در خصوص شایعات توقف طرح هدفمندی یارانه ها گفت: طرح هدفمندی یارانه متوقف نمی‌شود. طرح هدفمندی یارانه ها با رویکردهایی که در سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم ابلاغ شده است، ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هم اینک تقریباً 75 میلیون نفر از یارانه نقدی استفاده می کنند افزود: ما هزار و 300 میلیارد تومان برای کمک به تولید صرف کرده ایم.

سناریو تاخیرها
«پنجاه و ششمین» و «پنجاه وهفتمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به مهر ماه سال جاری همانند ماه های گذشته به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان با 5 روز تاخیر به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد اما یارانه نقدی شهریور ماه سال جاری با 7 روز تاخیر یعنی 28 شهریور ماه واریز شد که بیشترین تاخیر ازابتدای سال تاکنون  محسوب می شد به طور کلی جمع تاخیر در واریز یارانه تا کنون به بیش از 45 روز تجاوز کرده است و از سوی دیگر حذف یارانه بگیران نیز به 3 میلیون نفر نزدیک شده است.

تاکنون بیش از 200 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی بین مردم توزیع شده است و از سوی دیگر در بودجه 94 با پیشنهاد مجلس سقف اعتبار یارانه نقدی از 42 هزار میلیارد تومان به 39 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

تاخیر در واریز یارانه آذرماه به 3 روز رسید/ وام 25 میلیونی خودرو یک وعده یارانه را بلعید




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *